2018-05-22 – Jaunųjų talentų festivalis: išskirtinis pasirodymas su orkestru ir garsiais dirigentais | LT klaipedosmuzikinis.lt
Ilgametis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas, dirigentas Stasys Domarkas pasakoja apie dėka jo paties uostamiestyje atsiradusią tradiciją publikai pristatyti išskirtinius pajūrio krašto jaunuosius instrumentalistus ir dainininkus.

Ilgametis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas, dirigentas Stasys Domarkas pasakoja apie dėka jo paties uostamiestyje atsiradusią tradiciją publikai pristatyti išskirtinius pajūrio krašto jaunuosius instrumentalistus ir dainininkus. Jaunųjų talentų festivalyje birželio 2-ąją dieną bus galima išvysti penkiolika, komisijos manymu, labiausiai vertų publikos dėmesio. Tikėtina, kad po kelių ar keliolikos metų šios jaunosios žvaigždės žibės ne tik Klaipėdos, bet ir šalies geriausiose scenose.

– Papasakokite apie Jaunųjų talentų festivalio Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre atsiradimą.

– Nuo 1993 m. gyvuojanti tradicija, kad jauni talentai turi galimybę galbūt pirmą kartą gyvenime groti ar dainuoti kartu su simfoniniu orkestru, išskirtinė. Jauniesiems menininkams tai pripažinimas. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrui ir kolektyvui tai – graži misija bei įvardinimas, jog būsimuosius teatro muzikantus ar dainininkus būtina pastebėti dar jauname amžiuje, ugdyti didžiajai ne tik Klaipėdos, bet ir Lietuvos, o gal pasaulio scenai. Tęstinumas turi būti dėsningas.

Tokią gražią tradiciją nuo neatmenamų laikų turi Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, tad man gimė mintis, jog būtų gražu, jog tai vyktų ir Klaipėdoje. Juk ir Klaipėdoje – Stasio Šimkaus konservatorijoje, Klaipėdos universiteto Menų fakultete, Eduardo Balsio menų gimnazijoje, Jeronimo Kačinsko ir Juozo Karoso muzikos mokyklose – mokosi jauni žmonės (dalis jų tampa tikrais profesionalais), kuriuos būtina pastebėti ir ugdyti. Talentų Klaipėdoje ir aplinkiniuose rajone daug, tad prieš pakviečiant į Jaunųjų talentų konkursą vyksta atrankos. Atrenkame tiek atlikėjų kiek galime žiūrovams pristatyti per dviejų valandų koncertą.

Džiugu, kad meno mokyklų vadovai bei specialybių mokytojai suinteresuoti, kad jų auklėtiniai dalyvautų mūsų rengiamame Jaunųjų talentų koncerte bei visapusiškai tobulėtų. Juk mokyklose neįmanoma sudaryti sąlygas vaikams ar jaunimui groti, dainuoti su orkestru.

– Kaip vyko festivalio dalyvių atrankos?

– Tradiciniame Jaunųjų talentų festivalyje šiemet dalyvavo net 54  jaunieji atlikėjai, kurių amžius nuo vos pradedančio muzikuoti antroko iki studijas baigiančio magistranto. Komisijos nariai vyko į mokyklas bei atliko didelį darbą siekdami rasti geriausius jaunuosius talentus. Koncerte dalyvaus net dviejų etapų atrankose labiausiai sužibėjęs jaunimas: pradžioje vyko atrankos mokyklose, vėliau – teatre.

Geriausius penkiolika jaunųjų menininkų dalyvausiančių koncerte atrinko garbinga komisija: Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentai – Dmitrijus Zlotnikas, Vytautas Valys ir aš, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro koncertmeisteriai Aleksandr Koshevar ir Narine Stepanian. Vienas garsiausių Lietuvos baritonų maestro Eduardas Kaniava talkino atrenkant geriausius dainininkus.

Per daugiau nei du dešimtmečius Jaunųjų talentų festivalio scenoje pabuvojo daug jaunų talentingų žmonių, kurių dauguma tapo aukšto lygio profesionalais bei sėkmingai papildė Lietuvos valstybinį simfoninį orkestrą, kitus garsius kolektyvus.

Aišku, Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras suinteresuotas perklausų metu surasti ne tik būsimus solistus savo pastatymams, bet ir naujus narius orkestrui. Turint ilgametę festivalio rengimo patirtį galima konstatuoti, kad jaunieji talentai sėkmingai įsilieja į teatro kolektyvą. Pavyzdžiui, kažkada Jaunųjų talentų festivalyje efektingai pasirodė Steponas Zonys – dabar jis turi nemažai vaidmenų Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bei Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Festivalyje įvyko ir pirmieji garsaus solisto Mindaugo Rojaus „susitikimai“ su orkestru. Tada M.Rojus buvo Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos studentas. Labai įsiminė tuometinis jo pasirodymas – atradome retą tembrą bei nuostabų balsą. Jaunųjų talentų festivalyje „atrasta“ ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė Beata Ignatavičiūtė.

Įsiminė smuikininkė Eglė Urbonavičiūtė-Valutė, kuri kažkada pasirodė festivalyje, o šiuo metu groja Kataro filharmonijos orkestre. Čia startavo ir klaipėdietė smuikininkė Lina Marija Domarkaitė, garsinanti savo miesto ir šalies vardą Europoje, skindama laurus tarptautiniuose muzikos festivaliuose. Jos mama mokytoja Saulė Domarkienė bei pedagogė Kristina Kupšienė dirbančios Eduardo Balsio menų gimnazijoje išugdė daug profesionaliais tapusių mokinių. Didžiuojamės, kad kažkada festivalio dalyvis, vėliau sėkmingai baigęs studijas, trombonistas Paulius Lygnugaris Plungėje įkūrė simfoninį orkestrą.

– Kokius daug žadančius atlikėjus ar instrumentalistus išvysime šių metų festivalio koncerte?

– Kiekvienas festivalis išskirtinis savo atradimais: tai padaugėja violančelistų, tai jų trūksta, tai atrandame daug puikių kitų instrumentų profesionalų ir pan.

Šiemet išvysite puikų violančelės virtuozą Igną Bazarą (E.Balsio menų gimnazija), kuris atliks labai sudėtingą kūrinį – A. Dvorak koncertas violončelei ir okrestrui h-moll, op. 104. Ryškiai sužibėjo ir klarnetininkas Tomas Milerius, kuris atliks P. de Sarasate Karmen fantazijos klarnetui. Jo tėvas garsus, aukšto lygio profesionalas Antanas Milerius klarnetu (prireikus saksofonu) groja mūsų teatro orkestre. Puikus klarneto profesionalas ir Petras Vaitiekutis (E.Balsio menų gimnazija). Beje, klarnetininko specialybė labai reikalinga visuose orkestruose, tad belieka laukti kol šie jaunieji talentai užaugs ir papildys Klaipėdos ar Palangos orkestrus.

Pasirodys puiki fleitininkė Gintarė Valionytė, vertas dėmesio smuikininkas Lukas Pronskus, įdomi altinininkė Viktė Rimšaitė. Solo su orkestru grojantį altą galima rečiau sutikti nei violančelę ar smuiką, tad belieka žavėtis E.Balsio menų gimnazijos auklėtinės V.Rimšaitės talentu.

Festivalio atranka vyksta ne tik Klaipėdoje, bet ir regionuose. Varžėsi trys puikūs pianistai iš Šilutės. Deja, į koncertą galėjome pakviesti tik vieną, nors pasirodymo buvo verti visi trys. Koncerte išvysite Pijų Pirogovą, kuris atliks L.Sumera koncertą fotrtepijonui „Three wonders of the World“.

Dainininkus atrinkome atrankos perklausose, į kurias, deja, atvyko ne visi talentai, kuriuos žinome esant Klaipėdos meno mokyklose. Festivalio koncerte išvysite daug žadantį studentą Vilių Trakį, kuris atlieka Žynio partiją Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro operoje „Prūsai“. Išskirtinė ir labai jauna solistė Anastasija Zakrevskaja (J.Kačinsko muzikos mokykla) atliksianti N. Manfroce Povero cor (arijetė). Sausio mėnesį ji savo amžiaus grupėje nugalėjo tarptautiniame Savšinskio konkurse Sankt Peterburge.

Jaunųjų talentų festivalio metu Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrui diriguos visi čia dirbantys dirigentai: vyr.dirigentas Tomas Ambrozaitis, dirigentai – Vladimir Ponkin ir aš, dirigentai asistentai – Dmitrijus Zlotnikas ir Vytautas Valys.

– Kodėl žiūrovams būtina pamatyti Jaunųjų talentų festivalio koncertą?

– Klaipėda turi penkias puikias mokslo įstaigas, kuriose ugdomi jaunieji talentai. Uostamiestyje turime ir daug puikių žmonių, neabejingų menui, kurie tikisi, kad jų vaikai, kaimynai, pažįstami taps tikrais profesionalais. Esu tikras, kad jie ateis ir išvys įstabų reginį. Koncerte tikiuosi išvysti ir klaipėdiečius neabejingus įvairioms muzikos rūšims. Esu įsitikinęs, kad muzikos gurmanai domisi jaunaisiais talentais, kuriuos po kelių ar keliolikos metų bus galima išvysti ne tik mūsų teatro, bet ir šalies scenose. Ir galės didžiuotis, kad būsimas scenos žvaigždes jie matė bei girdėjo dar jų kūrybinio kelio pradžioje.

Būtina ateiti ir palaikyti jaunuosius talentus: juk klausytojų susidomėjimas menininkams užaugina sparnus, tai sužadina norą tobulėti bei pasididžiavimą savo veikla. Taip jaunimas atranda norą būti menininku bei supranta turintis Dievo duotybę eiti šiuo keliu. Suprantantis, palaikantis klausytojas labai svarbus jaunam, pripažinimo siekiančiam žmogui.

Įvertinkime ir simboliškas bilietų kainas – tai tikra dovana klaipėdiečiams.

Naujienlaiškių prenumerata