Kalba:   LT   EN
   
Steigėjas
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJA
Lietuvos kultūros taryba
Rėmėjai
Klaipėdos nafta
Albright Lietuva
UAB „Stemma Group“
Partneriai
Klaipėdos miesto savivaldybė
Laisvu stiliumi
VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
VšĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė
OWEXX
Informaciniai partneriai
Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija
Bilietus platina
TIKETA
Mūsų Facebook puslapis
Apsilankykite
« 2017 Lapkritis »
PAT KPn ŠS
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Teatro repertuaras
Spektaklių paieška
Anonsas el. paštu
Gegužės 14
Sekmadienis | Didžiosios salės scena | Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (Danės g. 19, Klaipėda)

17:00
Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė
Opera 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui „GEROS DIENOS!"
 
| Kamerinės operos festivalis
Opera 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui

Koncepcija:
Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė
Libreto autorė
Vaiva Grainytė
Kompozitorė ir muzikos vadovė Lina Lapelytė
Režisierė ir scenografė Rugilė Barzdžiukaitė
Šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas
Kostiumų dailininkė Daiva Samajauskaitė
Garso režisierius Arūnas Zujus
Prodiuseris OPEROMANIJA

Kasininkės: Indrė Anankaitė-Kalašnikovienė, Liucina Blaževič, Vida Valuckienė, Veronika Čičinskaitė-Golovanova, Lina Valionienė, Rima Šovienė, Milda Zapolskaitė, Irma Kubertavičienė, Svetlana Bagdonaitė, Kristina Svolkinaitė.

Apsauga: Kęstutis Pavalkis (fortepijonas)
Lina Lapelytė (aplinkos garsai, elektronika)


Pastabos
Trukmė ~ 55 min.

Bilieto kaina: 10,00 €

Pirkti bilietus

Nuolaidos:
Studentams, moksleiviams, senjorams, žmonėms su negalia, turintiems POLA kortelę (pateikus pažymėjimą) – 30%
Grupėms nuo 20 žmonių – 20%





Operos „Geros dienos!“ siužetą kuria skirtingi kasininkių likimai, paprastai slepiami po dirbtinės šypsenos ir mechaniško aptarnavimo –„Laba diena!“, „Ačiū!“, „Geros dienos!“ – kauke. Kasdienybėje nepastebimos, robotus primenančios pardavėjos operoje veikia kaip ryškūs personažai. Pardavėjų mintys, žiūrovams girdimos jų CV išklotinės tampa trumpa, individualia drama. Kasininkių charakteriai – tai lengvai atpažįstami tipažai, įkūnijantys universalias realijas. Operos librete susipina šnekamoji, literatūrinė kalba bei nūdienos aktualijos.
Prekybos centro atmosferą atkuria dienos šviesos lempų ir aplinkos garsų instaliacija, sujungianti žiūrovų salę su scenoje veikiančių 10 kasininkių erdve. Scenos apipavidalinimas minimalus: prekės – tarsi privaloma, pažodinė supermarketo dekoracija – operoje veikia muzikiniu ir žodiniu pavidalais.

Pagrindinis operos garsas – tai nuolatinis pypsėjimas, lydintis skenuojamą prekę. Jis tai prityla, tai garsėja, tačiau niekada nesiliauja. Kasininkių dainos, akomponuojamos šio garso, savo monotoniškumu primena apsipirkimo procesą. Operoje „Geros dienos!“ muzika pabrėžia personažų mintis, padeda jas išgirsti.
Operos kūrėjos vengia moralizuojančio tono: kritiškas požiūris į kapitalizmą atskleidžiamas su humoru, pasitelkus ironiją ir poeziją. Skirtingų kasininkių likimų mozaika susilieja į bendrą chorą – universalią poemą, teigiančią vartojimo malonumą.

2013 m. Tarptautinis teatro institutas (ITI) operą „Geros dienos!“ atrinko į konkurso „Music Theatre NOW“ finalą (Scenos menų bienalė, Jončiopingas, Švedija) – spektaklis įvertintas Globe Teana-Theatre Observation prizu. 2014 m. opera „Geros dienos!“ apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi kaip geriausias 2013 m. lietuvių autorių pastatymas; pelnė du Baltijos teatro festivalio prizus (Ryga, Latvija); įvertinta pagrindiniu „Fast Forward“ festivalio Braunšveige (Vokietija) prizu. Spektaklis pristatytas įvairiuose tarptautiniuose muzikos, teatro ir operos festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje (Šanchajaus tarptautiniame šiuolaikinio teatro festivalyje „Act“, šiuolaikinio muzikos teatro ir naujosios operos festivalyje „Prototype“ Niujorke, teatro festivalyje „Auksinė kaukė“ Maskvoje, Baltijos teatro festivalyje Rygoje, Bazelio teatro festivalyje, „GogolFest“ Kijeve, „Midwinter Night‘s Dream“ Taline, "Utopias" Lisabonoje, įvairiuose festivaliuose Prancūzijoje – „Automne en Normandie“ Havre, „Next“ Lilyje, „Exit“ Kretėjuje, „Passages“ Mece, „Horizon“ Miulūze, „Théâtre en Mai“ Dižone, „Sonik“ Kempere, „Le Festival les Boréales“ Kane, – bei Vokietijoje: „Fast Forward“ Braunšveige ir „Europoly“ Miunchene). Opera transliuota BBC Radio 3 ir Lietuvos nacionalinio radijo eteryje.


Žiniasklaidos komentarai

Steve Smith, The New York Times:
Šmaikštu, žavinga ir santūriai diversiška. Subtiliai ir sąmojingai perteikta kapitalizmo spąstų ir liguisto vartotojiškumo kritika.

Justin Davidson, New York Magazine:
Juodosios komedijos šedevras... suvyniotas į užburiančią, beveik liturginę ramybę.

Heidi Waleson, The Wall Street Journal:
...minimalistinės tekstūros, atgaivinančios kasdienio gyvenimo sūkurį – banalybę, transformuotą į meną. Opera sąmojinga ir kandi.

Alex Ross, The New Yorker:
Tvirtai sukonstruotas, daugiasluoksnis kūrinys, kurio humoras persmelktas melancholijos.

Jonas Mekas, www.jonasmekas.com:
Tai tarytum mini šedevras. Nei pridėsi, nei atimsi – labai vientisa, labai paprasta ir labai tikra.