Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 35 metų veiklos sukakčiai pažymėti
PROGRAMA
LEONARD BERNSTEIN – operetės „Kandidas“ uvertiūra
GAETANO DONIZETTI – Sulpicijaus ir Mari duetas „La voilà! la voilà... mordieu qu’elle est gentille!“ iš operos „Pulko duktė“ I v. (solistai Rita Petrauskaitė, Vilius Trakys)
GIOACHINO ROSSINI – Don Bazilijaus arija „La calunnia“ iš operos „Sevilijos kirpėjas“ II v. (solistas Taras Shtonda)
FRANZ LEHÁR – Hanos daina „Vilja, o Vilja“ iš operetės „Linksmoji našlė“ II v. (solistė Sandra Janušaitė)
GAETANO DONIZETTI – Adinos ir Dulkamaros duetas „Quanto amore!“ iš operos „Meilės eliksyras“ II v. (solistai Rita Petrauskaitė, Taras Shtonda)
WOLFGANG AMADEUS MOZART – Cerlinos ir Don Žuano duetas „Là ci darem la mano“ iš operos „Don Žuanas“ I v. (solistai Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė, Taras Shtonda)
PIETRO MASCAGNI – Intermeco iš operos „Kaimo garbė“
ANTONÍN DVOŘÁK – Undinės arija „Měsíčku na nebi hlubokém” iš operos „Undinė“ I v. (solistė Rita Petrauskaitė)
RUGGERO LEONCAVALLO – Kanijo arija „Vesti la giubba“ iš operos „Pajacai“ I v. (solistas Kristian Benedikt)
GEORGES BIZET – operos „Karmen“ antraktai prieš III ir IV veiksmus
GEORGES BIZET – Nadiro ir Zurgos duetas „Au fond du temple saint“ iš operos „Perlų žvejai“ I v. (solistai Kristian Benedikt, Almas Švilpa)
IMRE KÁLMÁN – Silvos daina „Heia, heia, aš esu kalnų žilųjų dukra“ iš operetės „Čardašo karalienė“ I v. (solistė Dalia Kužmarskytė)
RICHARD WAGNER – Zentos baladė iš operos „Skrajojantis olandas“ II v. (solistė Sandra Janušaitė)
CHARLES GOUNOD – Mefistofelio kupletai „La veau d’or est toujours debout!“ iš operos „Faustas“ II v. (solistas Almas Švilpa)
GIACCOMO PUCCINI – Kalafo arija „Nessun dorma“ iš operos „Turandot“ III v. (solistas Kristian Benedikt)
JOHANN STRAUSS, jaun. – ansamblis „Saulėti vynuogynai“ (Šampano polka) iš operetės „Šikšnosparnis“ II v. (visi solistai)
Antrąjį Klaipėdos festivalį vainikuojančiame koncerte Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) ir kviestiniai solistai, simfoninis orkestras ir jo vyriausiasis dirigentas dovanos publikai gražiausius numerius iš teatre per pastaruosius 35 sezonus rampos šviesą išvydusių operų, operečių ir miuziklų. Šiuo koncertu Klaipėdos festivalis pažymės teatro veiklos 35-metį, per kurį užgimė ir jo pirmtakas – 1998–2020 m. teatro rengtas vasaros festivalis „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“. Koncerto programoje skambės ne viena ištrauka iš spektaklių, kurių premjeros įvyko būtent šiame festivalyje ir vėliau įsitvirtino teatro repertuare.
Tokia yra ir programą atverianti Leonardo Bernsteino operetės „Kandidas“ uvertiūra, tapusi nuotaikinga įžanga į XXI-ąjį festivalį ir operetės premjerą (dirigavo Martynas Staškus, režisavo Jūratė Sodytė, 2018). Be šio populiaraus koncertinio opuso vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio diriguojamas KVMT simfoninis orkestras koncerto viduryje dar atliks du antraktus iš Georges’o Bizet operos „Karmen“, taip pat dažnai skambančius koncertų salėse kaip atskiri kūriniai simfoniniam orkestrui. Su teatro istorija šiuos numerius sieja tai, kad visą aikštingos, besąlygiškos meilės siekiančios čigonės istoriją pasakojanti opera buvo pristatyta Klaipėdos publikai I-ajame festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ (dirigavo Juozas Domarkas, režisavo Eligijus Domarkas, 1998), o šios operos muzika vėliau ne kartą sugrįžo į festivalio programas šokio spektaklių pavidalu.
Koncerto pradžioje klausysimės KVMT pagrindinių solistų pasirodymų su orkestru. Nuo 1991 m. teatre dainuojantis sopranas Rita Petrauskaitė ir dar tik pirmuosius žingsnius kaip solistas žengiantis bosas Vilius Trakys atliks Mari ir Seržanto Sulpicijaus duetą iš pernai rudenį pirmąkart Lietuvoje ir būtent Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatytos Gaetano Donizetti komiškos operos „Pulko duktė“. Už 21-ajame prancūzų armijos pulke užaugusios ir atkakliai už savo meilę kovojančios Mari vaidmenį R. Petrauskaitė šiemet pelnė teatro apdovanojimą „Pagauk bangą“. Ne menkesniu apdovanojimu solistei tapo galimybė 35-ajame teatro sezone sukurti pagrindinį vaidmenį Antoníno Dvořáko operoje „Undinė“, kurios populiarioji arija „Daina mėnuliui“ skambės ir šio koncerto programoje. Jos šviesus sopranas skardens ir Adinos bei Dulkamaros duete iš G. Donizetti operos „Meilės eliksyras“, kurios premjerą klausytojai veikiausiai dar prisimena iš XVI-ojo festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ (dirigavo Dainius Pavilionis, režisavo Daina Adamkevičiūtė, 2013). Duete jai talkins svečias iš Ukrainos, Ukrainos nacionalinės operos Kyjive solistas Tarasas Shtonda, jau du dešimtmečius sėkmingai atliekantis boso partijas žymiausiuose pasaulio operos teatruose ir festivaliuose. Į komiškų personažų galeriją jis įsiterps Don Bazilijaus arija apie lengvai lyg vėjelis sklandančias, šnabždesiu ausis pasiekiančias paskalas iš Gioachino Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“. Ši opera pastarąjį kartą Klaipėdoje buvo statyta 1996 m. vasarą (dirigavo Stanislavas Domarkas, režisavo Eligijus Domarkas). T. Shtonda taip pat asistuos KVMT solistei Rasai Ulteravičiūtei-Kazlauskienei, kurios aktorinis talentas ir vokalinis meistriškumas ypač ryškiai atsiskleidė kuriant naivios kaimietės Cerlinos vaidmenį Wolfgango Amadeaus Mozarto „linksmojoje dramoje“ apie moterų suvedžiotoją Don Žuaną (dirigavo Josephas Wallnigas, režisavo Jonas Vaitkus, 2019). Kartu jie atliks žymųjį Cerlinos ir Don Žuano duetą iš operos „Don Žuanas“.
Tarp koncerto svečių taip pat girdėsime įvairių šalių operos scenose puikiai žinomus lietuvių dainininkus – tenorą Kristianą Benediktą (Vaidą Vyšniauską, klaipėdietį bosą-baritoną Almą Švilpą ir Kretingos kilusią Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistę Sandrą Janušaitę. Jie klausytojus pradžiugins italų, prancūzų ir vokiečių romantinės operos perlais. Kai kuriais iš jų jau galėjome pasigėrėti A. Švilpos jubiliejiniame koncerte, pernai rudenį surengtame KVMT ir dedikuotame gimtajam miestui. K. Benediktas atliks žymiąją princo Kalafo ariją „Nemiega niekas“ iš Giacomo Puccini operos „Turandot“ ir graudų komedianto Kanijo monologą „Renkis kostiumą“ iš Ruggero Leoncavallo operos „Pajacai“. Pastarasis primins XX-ajame festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ įvykusią atnaujinto „bohemiečių“ pastatymo premjerą Palangos koncertų salėje (dirigavo Martynas Staškus, režisierė Dalia Ibelhauptaitė, 2017). A. Švilpa šįkart vėl įkūnys klastingąjį Mefistofelį, kviesdamas klausytojus nepasiduoti Charles’io Gounod operoje „Faustas“ skambančiam nelabojo gundymui „Vien tik auksas valdo mus“. Abu solistai atliks Nadiro ir Zurgos duetą iš Georges’o Bizet operos „Perlų žvejai“, kuriame vyrai prisiekia vienas kitam brolišką ištikimybę nepaisant jų širdis draskančios aistros tai pačiai moteriai. Tuo tarpu Sandra Janušaitė dainuos Zentos baladę iš prieš dvejus metus paskutiniame festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ Klaipėdoje gimusio unikalaus Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ senajame elinge, kurio sėkmė davė impulsą rastis ir Klaipėdos fesstivaliui. Taip pat ji atliks Hanos dainą „Vilja, o Vilja“ iš Franzo Leháro operetės „Linksmoji našlė“, kurios premjera 1997 metais (dirigavo ir režisavo Stanislavas Domarkas) Klaipėdos publika senajame teatre pasitiko Naujuosius metus.
Koncerte skambės ištraukos iš dar dviejų Vienos operetės karaliais tituluojamų kompozitorių kūrinių, kurių pastatymu Klaipėdoje rūpinosi operečių asu vadinamas ilgametis KVMT meno vadovas, dabar garbės dirigentas Stanislavas Domarkas. Nuo 1995 m. teatre pagrindinius mecosoprano vaidmenis kurianti Dalia Kužmarskytė atliks Silvos dainą „Heia, heia, aš esu kalnų žilųjų dukra“ iš Imre’ės Kálmáno operetės „Čardašo karalienė“ (režisavo Gintas Žilys, premjera VII-ajame festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“, 2004). Pagaliau visi solistai susijungs dainuodami paskutinį programos numerį – ansamblį „Saulėti vynuogynai“ iš Johanno Strausso jaunesniojo operetės „Šikšnosparnis“ (režisavo Ramūnas Kaubrys, 2006) – ir keldami simbolinę šampano taurę linkės teatrui pasiekti dar daug svaiginančių kūrybos viršūnių ateinančiais dešimtmečiais, o lankytojams – kuo greičiau sugrįžti į visokeriopai atsinaujinusį Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą.