Naujienos
Meno pasaulis užgniaužęs kvapą laukia naujienų iš netrukus duris atversiančio naujausio šalies teatro. Su malonumu pristatome: pirmosios premjeros Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre kūrėjais taps menininkų komanda iš Italijos.
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras balandžio 20 d. visus pakvies į gala koncertą, paskelbsiantį įsikūrimą naujuose teatro rūmuose. Spalio 4, 5, 6 d. naujame teatro pastate, pirmą kartą Lietuvoje, bus pastatyta Philipo Glasso opera „Kelionė“.
Šios unikalios premjeros režisierių buvo nuspręsta atrinkti konkurso keliu, atveriant teatrą plačiai pasaulio menininkų bendruomenei bei suteikiant jiems galimybę savo kūrybinį sumanymą realizuoti būtent Klaipėdoje. Dalyvauti konkurse buvo kviečiami profesionalūs režisieriai ir jų kūrybinės komandos, turinčios darbo muzikiniame teatre patirties.
Konkursas sulaukė didelio susidomėjimo – buvo gautos net 43 paraiškos iš Lietuvos ir užsienio šalių: Italijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Meksikos, Ispanijos ir kt. Pirmojo konkurso etapo pabaigoje, komisijos sprendimu buvo atrinkti keturi konkurso finalininkai: Chiara Osella (Italija), Dennisas Kraussas (Vokietija), Pia Partum (Lenkija) ir Karina Novikova (Lietuva).
Finale konkurso nugalėtoja paskelbta režisierė Chiara Osella ir jos suburta komanda: Carlo Massari (režisūra, choreografija), Eleonora Peronetti (scenografija) ir Emilia Zagnoli (kostiumų dizainas).
Režisierė Chiara Osella – sceninių eksperimentų meistrė
Chiara Osella savo karjerą pradėjo kaip operos dainininkė. Su pagyrimu Turino universitete baigė Menų, muzikos ir pramogų fakultetą. Studijų metu daugiausia dėmesio skyrė edukacinio ir socialinio teatro didaktiniam planavimui ir technikoms, kurias vėliau taikė savo projektuose „Bendruomenės opera“ ir „Būk arčiau operos“.
Kaip solistė reguliariai dalyvavo tiek Italijos, tiek užsienio (Turino Regio teatre, Maskato karališkajame operos teatre, Insbruko senosios muzikos festivalyje, Seulo menų centre) teatrų pastatymuose, atliko klasikos, baroko ir šiuolaikinės muzikos repertuarą.
Menininkė yra projekto „Swing Opera“ (Festival Verdi OFF, Macerata Opera Festival, Umbria Jazz, Rusijos turas ir kt.) įkūrėja ir viena iš aranžuotojų. Kaip kūrėja, atlikėja ir vokalo pedagogė bendradarbiauja su šiuolaikinio teatro šokio trupe „C&C/Carlo Massari“.
Režisūriniai Chiara Osella darbai pasižymi eksperimentais muzikinio teatro scenoje. Kaip režisierė ji debiutavo Turkistano muzikos ir dramos teatro (Kazachstanas) spektakliu „Magžanas“ bei Turino Regio teatre W. A. Mozarto operos „Bastjenas ir Bastjena“ pastatymu. Ji buvo Lietuvos nacionalinio operos teatro jaunųjų režisierių konkurso ir „Opera Europa“ režisierių konkurso finalininkė. Kaip dramaturgė bendradarbiavo kuriant 2020 m. Milano „La Scala“ teatro atidarymo transliacijos scenarijų. Mokėsi pas režisierių Davide Livermore. Kartu su juo dirbo kaip operos režisieriaus asistentė pastatymuose Milano „La Scala“ teatre, Romos operos teatre, festivalyje „Maggio Musicale Fiorentino“, Katanijos Massimo Bellini teatre, Menų rūmuose Valensijoje ir kitur.
Carlo Massari – savito braižo judesio dramaturgas
Tarpdisciplininio meno kūrėjas, choreografas Carlo Massari bendradarbiauja Italijos ir įvairiuose tarptautiniuose projektuose: Venecijos bienalėje, Barbara Nativi, Marco Baliani, Teatro dell’Argine, TeatroDue, Balletto Civile, Abbondanza-Bertoni, Cie.della Rancia, Petri Dish.
2011 m. tapo šokio teatro C&C Company įkūrėju ir meno vadovu bei sukūrė apdovanojimus pelniusius kūrinius: Maria Addolorata (HiverOclytes – Avinjonas, tarptautinė choreografija, konkursas Hanoveryje, Tanzpreize – Berna), Tristissimo (Premio Roma Danza, Les Lendemains qui Dansent – Arques), Žvėris be grožio (ActFestival – Bilbao 2019), Vargdieniai (NID Platform), Right.
2020 m. buvo apdovanotas AnticorpiXL tinklo CollaborAtion prizu ir tapo festivalio „Oriente Oeste“ asocijuotu menininku.
Kūrė judesio dramaturgiją režisierių Damiano Michieletto, Silvia Paoli, Andrea Bernard pastatymuose Zalcburgo Landestheater, Romos operos ir Parmos Regio teatruose, kūrė choreografiją Bolonijos festivalio, Ferrara Musica, Cie.Balletto Teatro di Torino, Cie.OPUS Ballet premejrose.
2019 m. bendradarbiaudamas su „Leggere Strutture Art Factory“, įkūrė ANFIBIA – tarpdisciplininį mokymo kursą šiuolaikiniams atlikėjams ir kūrėjams.
Eleonora Peronetti – scenografijos ir knygų kūrėja
2013–2017m. menininkė studijavo NABA – Naujojoje dailės akademijoje Milane. Scenografės karjerą pradėjo spektakliu „Magžanas“ (režisierė Chiara Osella, Turkistano muzikos ir dramos teatras, Kazachstanas). Kaip scenografo padėjėja dirbo statant operas: U. Giordano „Fedorą“ ir „Andrė Šenjė“, G. Verdi „Rigoletą“ ir „Makbetą“, M. Musorgskio „Chovanščiną“, G. Puccini „Toską“ (visi Milano „La Scala“ teatre); Ch. Gounod „Romeo ir Džuljetą“ (Milano Piccolo teatras, režisierius Mario Martone); C. M. von Weberio „Laisvąjį šaulį“ ir G. Verdi „Traviatą“ (Florencijos teatre „Maggio Fiorentino“); G. Verdi „Žaną d’Ark“ (Romos Dell operos teatras) ir kt.
Eleonora Peronetti rengia parodas, dirbo Milano bendrovės „Outfit Company“ mados renginių scenografe, veda mokymus scenografijos kursuose NABA, Milane. Rašo knygas.
Emilia Zagnoli – jaunosios kartos italų kostiumų kūrėja
Emilia Zagnoli 2013–2016 m. studijavo kostiumo dizainą Vimbldono meno koledže (Wimbledon College of Arts), Londone. Po studijų pradėjo veiklą Italijos ir Europos teatruose: sukūrė kostiumus W. A. Mozarto komiškai operai „Tariamas naivumas“ pastatymui Florencijos teatre „Maggio Fiorentino“. Dirbo kaip kostiumų dailininkų asistentė spektakliuose: G. Verdi „Don Karlas“ Pavijos Fraschini teatre; G. Verdi operos „Ernani“ pastatymuose Valensijos menų rūmuose ir Venecijos operos teatre „La Fenice“; G. Rossini „Italė Alžyre“ Biel teatro orkestre; G. Donizetti „Don Paskualė“ Florencijos teatre „Maggio Fiorentino“ (režisierius Andrea Bernard); W. A. Mozarto „Visos jos tokios“ (režisierius Vincent Hoguet) ir G. Verdi „Rigoletas“ Berlyno valstybinėje operoje; F. Loewe miuziklo „Mano puikioji ledi“ pastatyme Niujorko Lincolno centro teatre; Oslo nacionaliniame teatre ir Londone (režisierius Bartlett Sher); G. Gershwino „Porgis ir Besė“, Anglijos nacionalinėje operoje (režisierius James Robinson).
KVMT inf.
Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą
Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis
„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika
Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų