Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2024.07.23

Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis

 

Rugpjūčio 10 d., šeštadienį, 21.30 val. istorinę Paulio Lindenau laivų statyklą Klaipėdos festivalio metu užlies muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“, kuriame susipins geriausi crossover žanro hitai iš žymios britų dainininkės Sarah’os Brightman repertuaro ir populiarioji klasikinė muzika.

Muzikinę programą su KVMT simfoniniu orkestru, solistais, pritariančiaisiais choro vokalistais ir baleto šokėjais rengia jau bene dešimtmetį su šiuo teatru glaudžiai bendradarbiaujantis kviestinis dirigentas Martynas Staškus. Mėnulio deivių vaidmenis jame atliks KVMT scenoje ryškiai spindinčios, publikos bei kritikų liaupses už plataus diapazono vaidmenis nuolat pelnančios solistės Rita Petrauskaitė ir Beata Ignatavičiūtė, o jų aistras kurstys ne mažiau ryškiu talentu apdovanotas, tiek operos, tiek populiariosios muzikos gerbėjams gerai pažįstamas tenoras Merūnas Vitulskis.

Keletas klausimų nekantriai Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rengiamo festivalio laukiančiam solistui Merūnui Vitulskiui, kuris publiką pritraukia ne tik savo įspūdingu balsu, bet ir atvirumu.

 

Ar pirmą kartą pasirodysite Klaipėdos festivalyje?

– Nors esu anksčiau dainavęs Rudolfą bendrame Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ir „Vilnius City Opera“ Giacomo Puccini operos „Bohema“ pastatyme 2016 metų festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“, Klaipėdos festivalyje dainuosiu pirmą kartą. Tiesa, man teko kelis kartus dainuoti Jūros šventės renginiuose.

 

Su kokia nuotaika atvykstate?

– Su pačia geriausia. Su didele atsakomybe. Noriu reprezentuoti šį festivalį taip, kaip jis to vertas. Juk tai aukščiausio meninio lygio reginys ant marių kranto. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras su Richardo Wagnerio opera „Skrajojantis olandas“ festivalio kartelę iškėlė taip aukštai, kad norisi jos nenuleisti. Publikos laukia muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ su puikiais solistais, orkestru, maestro Martynu Staškumi, o tai kiekvieną jo dalyvį verčia pasitempti.

 

Esate labai užimtas, daug dainuojate užsienyje. Kaip pavyko suderinti savo darbų grafiką ir rasti laiko Klaipėdos festivaliui?

– Su žmonos pagalba savo darbų grafiką stengiuosi koreguoti taip, kad suspėčiau visur. Žinoma, šeima buvo ir liks svarbiausia mano darbų sąraše (juokiasi). Ruošiuosi naujiems vaidmenims. Dar svarstau, kur dainuosiu užsienyje, nes vieni spektakliai reikalauja ilgesnio pasiruošimo, kiti trumpesnio. Noriu savo išvykimu nenuskriausti vaikų, nes dabar pats gražiausias laikas, kai tėvų pamokymus jie dar noriai priima... Jiems labai reikia ryšio su tėvais. Dainavimas ar kita specialybė gali greitai pasikeisti. Kartais likimas mus nuveda ten, kur visai nesitikime. O vaikai liks man svarbūs visą gyvenimą. Į juos ir noriu investuoti kuo daugiau savo laiko. Klaipėdos festivalis idealus, nes vyksta Lietuvoje, pajūryje. Repeticijos vyks tris-keturias dienas, tad juos galiu pasiimti kartu bei savo darbą ir laisvalaikį suderinti su šeima.

 

Kokius kūrinius atliksite muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“?

– Dainą „Caruso“ (muzika ir eilės Lucio Dalla) apie žymųjį italų tenorą Enrico Caruso iš Neapolio, jo kadaise nepakartojamai atliktą Kalafo ariją „Niekas nemiega“ (Nessun dorma) iš Giacomo Puccini operos „Turandot“ ir kt. Beje, „Niekas nemiega“ man labai tinka, nes aš esu pelėda – mėgstu dirbti, veikti naktį. Dažniausiai taip jau būna, kad neturintys vaikų solistai miega kone iki vidudienio, o vakarais ar naktimis prasideda jų gyvenimas: koncertai, susitikimai. Vaikai mano gyvenimo ritmą pakoreguoja, bet man toks gyvenimo būdas tinka.

Kalafo arija „Niekas nemiega“ – visų tenorų, taip pat ir mano, vizitinė kortelė. Šią ariją dainavau labai daug kartų. Greičiausiai Lietuvoje nebeliko simfoninio ar pučiamųjų instrumentų orkestro, su kuriuo neteko atlikti šio kūrinio, o su kai kuriais – ir keletą kartų. Kalafo ariją „Niekas nemiega“ dažnai dainuoju ir užsienyje.

„A la lunos“ publika išgirs ir mano kartu su R. Petrauskaite atliekamus kūrinius iš Sarah‘os Brightman repertuaro, kurių senokai neteko dainuoti. Man patinka dainuoti lengvesnę muziką. Leisiu sau kitaip nei atliekant klasikos kūrinius kvėpuoti, formuoti garsą. Ši muzika leidžia pajusti glaudesnį ryšį su publika: esi tarsi arčiau žmonių, o tai abipusiškai svarbu.

 

Spėju, kad prie jūsų populiarumo prisideda ir santykis su publika, nuoširdumas?

– Aš manau, kad tai ne nuoširdumas, o natūralumas. Kaip sako Džordana Butkutė, aš ne doleris, kad visiems patikčiau. Tėvai mane taip išauklėjo: su žmonėmis elkis taip, kaip pats norėtum, kad su tavimi elgtųsi. Niekad nelipau per galvas, niekada į žmones nežiūrėjau iš aukšto, padėjau ir padedu kam tik galiu... Su kolegomis, po daugelį metų trunkančios pažinties, bendrauju lyg su antra šeima. Nieko perdėtai nevaidinu tiek scenoje, tiek užkulisiuose... Per daug metų, kaip viešas žmogus, esu išnagrinėtas iki kaulelių... Stengiuosi nevaikščioti su kauke. Kad mano vaikams nei dabar, nei ateityje nebūtų gėda. Mano žmona turi didelę prabangą būti savimi, dėl to net nukenčia.

 

Ko palinkėtumėte publikai, kurios taip laukiame šviesų ir istorijų šou „A la luna“?

– Savo koncertuose stengiuosi muzika prakalbinti net didžiausią surūgėlį, skeptiką. Nuoširdžiai džiaugiuosi, kai iki koncerto pabaigos man pavyksta pasiekti, jog nusiminęs žmogus ima šypsotis.

O kur dar Klaipėdos festivalio ypatinga vieta: jodu prisodrintas marių oras, vakaro gaiva, besišypsantis mėnulis… Tad tokie reginiai, ypač ant marių kranto, – lyg reabilitacija. Tai turėtų būti būtinas tiek klaipėdiečių, tiek miesto svečių vakaro akcentas, žadantis nepamirštamų akimirkų tiek atlikėjams, tiek publikai. Būtinai susitikime Klaipėdos elinge! Visų labai laukiu.

 

Kalbino Žaneta Skersytė
Nuotraukos iš asmeninio albumo

Šviežiausios naujienos
Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą

Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą

Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis

Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis

„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika

„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika

Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma

Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Opera

    Data: 2024-12-05

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.