Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
news article cover image

Naujienos

Naujienlaiškio
Prenumerata
2023.12.04

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia pasimėgauti „Meilės eliksyru“

 

Jau beveik du šimtmečius operos gerbėjų širdis viso pasaulio teatruose ir koncertų salėse smarkiau plakti priverčia Gaetano Donizetti komiška opera „Meilės eliksyras“. Pirmąjį žiemos savaitgalį (gruodžio 2, 3 d.) Klaipėdos valstybinio muzikinio teatras pristatė kamerinę šios operos versiją Žvejų rūmų Teatro salės scenoje.

 

Jaunosios kartos režisierės Karinos Novikovos, pastatymo muzikos vadovo ir dirigento, iš Italijos kilusio KVMT koncertmeisterio Carmelo Giuseppe Longo ir visos kūrybinės komandos dėka kamerinė opera virto tokiu smagiu spektakliu, kad publika sunkiai spėjo reaguoti į tai, kas vyko scenoje. Norėjosi ir mėgautis muzika, ir spausti ašarą užjaučiant nelaimingos meilės aukas, o dar dažniau – prunkšti ir kvatotis... Po premjeros visi išskubėjo labai pakilios nuotaikos, o svarbiausia – nusiteikę pamatyti šią operą dar kartą. Bravo! Menininkams tai – didžiausias įvertinimas!

 

„Meilės eliksyro“ kamerinę versiją Klaipėdos muzikiniame teatre pastatė jaunosios kartos operos režisierė Karina Novikova, kuriai labai svarbus ir vizualusis jos statomų veikalų dėmuo, tad ji sukūrė ir ryškiaspalves spektaklio dekoracijas. Jai talkino kostiumų dizainerė Augustė Zukaitė, grimo dailininkė Aira Braždienė, choreografė Daria Verovka, šviesų dailininkas Andrej Lavrinovič. C. G. Longo, kuriam talkino dirigento asistentas Vytautas Valys, parengė glaustesnį operos „Meilės eliksyras“ medžiagos variantą sumažintam orkestrui ir merginų bei kareivių ansambliui vietoje mišraus choro.

 

„Meilės eliksyras“ sceną išvydo netradiciniu būdu. Ne veltui klasika byloja, kad meilė nenuspėjama. Uostamiesčio mokyklos dar ankstyvą rudenį buvo aplankytos su „Meilės eliksyro“ ištraukomis bei jaunimą sudominusiomis diskusijomis su psichologe ir atlikėjais, o tai sukėlė tokį didžiulį publikos susidomėjimą, kad į premjeras ir generalinę repeticiją bilietai buvo tiesiog iššluoti. Negana to, klastingiems virusams prieš pat premjerą pakirtus net dvi nuostabias pagrindinės partijos atlikėjas, Adinos partiją buvo pakviesta dainuoti sopranas Gabrielė Jevsejevaitė, klasikinio dainavimo besimokanti Lietuvos muzikos ir teatro akademijos magistrantūroje, tačiau laiko buvo likę tiek mažai, kad ji nespėjo įsilieti į vaidybines spektaklio peripetijas. Rastas netikėtas sprendimas ir šiam iššūkiui: solistė dainavo būdama tarp Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro kamerinės grupės narių, o scenoje vaidino baleto artistė, spektaklio choreografė Daria Verovka! Gabrielė Jevsejevaitė prisipažino, kad ji labai svajojo bent pamatyti šį „Meilės eliksyrą“, o jos noras išsipildė pačiu netikėčiausiu būdu.

 

„Meilės eliksyras“ apjungė daug jaunų teatro ir kviestinių solistų, kuriems pavyko publiką sužavėti ne tik jaunystės energija, bet ir puikia vaidyba. Gruodžio 2 dieną (I-oje premjeroje) vaidmenis atliko: Adina – Gabrielė Jevsejevaitė (sopranas), Daria Verovka (aktorė), Nemorinas – Giedrius Gečys, Belkorė – Farshadas Abbasabadi, Dulkamara – Šarūnas Šapalas, Džaneta – Emilia Janina Kozłowska; gruodžio 3 dieną (II-oje premjeroje): Adina – Gabrielė Jevsejevaitė (sopranas), Daria Verovka (aktorė), Nemorinas – Tadas Jakas, Belkorė – Martynas Stankevičius, Dulkamara – Evertas Soosteris, Džaneta – Emilia Janina Kozłowska.

 

Ir stebinančių netikėtumų scenoje būta labai daug: ryškios spalvos, puiki vaidyba, smagūs kontrastai. Kareiviais tapę baleto artistai Romanas Budko ir Brayan Steven Valencia Sarmiento publiką stebino ir juokino iki ašarų savo judesiais-reakcijomis į tai, kas vyksta scenoje: tai jie bandė sušokti kažką panašaus į „Gulbių ežerą“ įtraukdami ir Adiną, tai demonstravo, kad meilės vertieji turi būti gražūs ir raumeningi lyg graikų dievai Apolonai. Įspūdingesnių formų ir spalvų kostiumų seniai neteko matyti! Balsai skambėjo puikiai! O kokia vaidyba: Notaras – mažasis Emilis Valys taip griežtai žiūrėjo į publiką ir krutino iš vilnos padarytus ūsus, kad publika buvo rimtai susirūpinusi, kad scenoje įsimylėjėlių rezgamas sumanymas gali ir neįvykti. Tačiau kai scenoje kareiviu tampa legendinis teatro solistas Šarūnas Juškevičius (jis vis negalėjo apsispręsti, ar jam reikia ramentų, o gal visai ne), visos istorijos baigiasi ne tik laimingai, bet ir iki ašarų juokingai. Neįmanoma nusakyti, koks yra šio „Meilės eliksyro“ poveikis, neįmanoma – jums būtina atvykti ir „paragauti“ patiems: jūs laukiami Kultūros fabrike sausio 25 ir vasario 22 dienomis.

Nuoširdžiai dėkojame „Meilės eliksyro“ rėmėjams - Samanà by SG BEAUTY, apdovanojusiai kūrėjus, atlikėjus ir net žiūrovus išskirtinai kvapniomis dovanomis, ir UAB Danspin, skyrusiai tiek spalvotos vilnos, kad ryškiausiomis spalvomis sužibo visi spektaklio herojai!

 

KVMT inf.

Dainiaus Kažukausko nuotraukos

Šviežiausios naujienos
Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą

Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą

Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis

Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis

„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika

„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika

Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma

Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Opera

    Data: 2024-12-05

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.