Naujienos
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro komiška opera „Pulko duktė“ gegužės 25–26 d. publikos lauks naujoje salėje „Jūra“. Spektaklyje dainuos talentingieji teatro ir kviestiniai solistai: Rita Petrauskaitė, Lina Dambrauskaitė, Mindaugas Jankauskas, Tomas Pavilionis, Liudas Mikalauskas, Loreta Ramelienė ir kiti. Žiūrovai nekantrauja išgirsti kaip iššūkiais solistų balsams garsėjanti „Pulko duktė“ suskambės unikalios akustikos salėje!
Italų kompozitoriaus Gaetano Donizetti (1797–1848) opera „Pulko duktė“ jau beveik du šimtmečius karaliauja garsiausiose pasaulio scenose. 2021 m. pirmą kartą Lietuvoje pastatytas spektaklis iš karto sulaukė publikos pripažinimo ir atnešė apdovanojimus pagrindinio vaidmens – Mari – atlikėjoms: „Auksinis scenos kryžius“ skirtas operos solistei Linai Dambrauskaitei, o teatro apdovanojimas „Pagauk bangą“ – operos solistei Ritai Petrauskaitei.
Nuo tada pajūryje dažnai skamba operos šūksniai: „Už viltį ir meilę! Valio geriems laikams! Tik pirmyn!“. Juk operos „Pulko duktė“ siužete aptariamos problemos amžinos kaip pasaulis: tautų negebėjimas susitarti, meilė tarp skirtingų luomų atstovų... Nors kompozitoriui Paryžiaus publikos pripažinimą atnešusi opera iki šiol tampa išbandymu solistų balsams, tačiau suteikia daug malonių akimirkų jos klausantiems žiūrovams.
Spektaklį Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatė talentingų lietuvių menininkų komanda: muzikos vadovas ir dirigentas Martynas Staškus, režisierė Jūratė Sodytė, kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė, scenografė Sigita Šimkūnaitė, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis.
„Pulko duktė“ apjungia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ir kviestinius solistus: gegužės 25-ąją operos vaidmenis atliks Rita Petrauskaitė (Mari), Mindaugas Jankauskas (Tonijas), Vilius Trakys (Sulpicijus), Loreta Ramelienė (Markizė de Berkenfyld), Modestas Narmontas (Hortenzijus), Valdas Kazlauskas (Kapralas), Virginija Kochanskytė (Hercogienė de Krakentorp), Daria Verovka (Šokių mokytoja), Šarūnas Juškevičius (Notaras), o gegužės 26-ąją – Lina Dambrauskaitė (Mari), Tomas Pavilionis (Tonijas), Liudas Mikalauskas (Sulpicijus), Loreta Ramelienė (Markizė de Berkenfyld), Remigijus Mickus (Kapralas), Vytautas Bytautas (Hortenzijus), Virginija Kochanskytė (Hercogienė de Krakentorp), Daria Verovka (Šokių mokytoja) ir Gytis Šimelionis (Notaras). Gros Martyno Staškaus diriguojamas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras (vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis), rūmų damomis ir pulko kariais taps KVMT choras (vyriausiasis chormeisteris Vladimiras Konstantinovas). Sekant naujausiomis pasaulio muzikinių teatrų tendencijomis ir norint palengvinti turinio suvokimą, operos dainuojamieji numeriai atliekami prancūzų kalba, o kalbamieji dialogai – lietuviškai.
Pagrindinio moters vaidmens – pulko markitantės Mari – atlikėja turi ne tik nepriekaištingai valdyti balsą, kad įveiktų visus vokalo daugiakovę primenančios partitūros ruožus, bet ir kurti nepaprastai spalvingą personažą. Jos mylimojo Tonijo partija tampa išbandymu net geriausiems pasaulio dainininkams: jau pirmame operos veiksme jiems tenka devynis kartus šokdinti balsą aukštyn iki antros oktavos do atliekant bene žymiausią visų laikų tenoro ariją „Pour mon âme“ (Mano sielai), pramintoje tenorų Everestu. Jums būtina tai išgirsti!
Mari vaidmens atlikėja solistė L. Dambrauskaitė, kaip rašė kultūros žurnalistė Asta Andrikonytė, tapo didžiausiu pirmosios „Pulko duktė“ premjeros atradimu. „Paprastai sopranams tenka vaidinti lyriškas įsimylėjėles, o Mari partija trykšta bravūra ir komizmu, nors nestokoja ir nuostabių lyrinių arijų. L. Dambrauskaitė sužibėjo temperamentu ir aktoriniu lankstumu, o jos savito tembro, skaidrus lyg varpelis sopranas liejosi ir bravūriškose koloratūrose laisvai, žaismingai tarsi paukštelio čiulbėjimas – visos vokalinės viršūnės skambėjo nepriekaištingai“, – akcentavo A. Andrikonytė.
Muzikologę Jūratę Katinaitę sužavėjo Ritos Petrauskaitės sukurta Mari: „Solistė sukaupusi didelę teatrinę patirtį, kuri jaučiama tiek personažo vokalinės partijos dinamikoje, tiek vaidmens traktuotėje. Jos Mari išsiskiria rosinišku gracingumu, linksmumu ir gausia tembrinių niuansų amplitude“.
Mari „įvaikinusio” 21-ojo pulko seržantas Sulpicijus operoje prasitaria, kad net „meilė vaikšto etapais“, tad visur reikia laiku suspėti. Nepraleiskite galimybės savaitgalį išvysti komišką operą „Pulko duktė“!
KVMT inf.
Martyno Aleksos nuotraukos
Gajus Žmavcas: „Garso elipsė“ apjungs visus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės šokėjus į vientisą organizmą
Klaipėdos festivalis: muzikos, šviesų ir istorijų šou „A la luna“ dainuos kviestinis solistas Merūnas Vitulskis
„A la luna“: mėnulio šviesoje – geriausi Sarah’os Brightman hitai ir populiarioji klasika
Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų