Profilis
Jevgeni Grib – estų baleto šokėjas, choreografas. Klasikinio šokio pagrindus įgijo privačioje šokio mokykloje „Fuetė“ Taline (2001), vėliau baigė Talino muzikos ir baleto mokyklą (MUBA, 2010). Tais pat metais tapo Estijos nacionalinio operos teatro baleto trupės nariu, 2014–2018 m. demisolistas, 2018–2020 m. solistas ir nuo 2020 m. – vedantysis solistas. 2013–2014 m. buvo Boriso Eifmano baleto trupės nariu Sankt Peterburge, o nuo 2014 m. kviečiamas šokti šiame teatre kaip kviestinis solistas.
Tarp Estijos nacionaliniame operos teatre sukurtų solinių vaidmenų: Modiljanis („Modiljanis – prakeiktasis menininkas“, chor. Thomas Edur); Alanas („Geismų tramvajus“, chor. Annabelle Lopez Ochoa); Hilarionas A. Adamo balete „Žizel“; Tybaltas S. Prokofjevo balete „Romeo ir Džuljeta“; Ūkio darbininkas ir Velnias E. Tubino balete „Goblinas“; Batuotas katinas P. Čaikovskio balete „Miegančioji gražuolė“; Rotbaras ir Ispanų šokėjas P. Čaikovskio balete „Gulbių ežeras“; Žaislinis kareivėlis, Kinų, Arabų šokėjas ir Gėlių valso solistas P. Čaikovskio balete „Spragtukas“; Princas S. Prokofjevo balete „Pelenė“; pas de deux A. Adamo balete „Korsaras“; grand pas de deux L. Minkaus balete „Bajaderė“; Petras I ir Aleksandras Menšikovas Tauno Aintso balete „Kotryna I“ (chor. Thomas Edur); Hansas balete „Undinė“ (chor. Marina Kesler pagal Maxo Richterio ir Johanno Strausso muziką); Greminas balete „Oneginas“ (chor. John Cranko pagal P. Čaikovskio muziką); Kavalierius balete „Manon“ (chor. Kenneth MacMillan pagal J. Massenet ir G. Puccini muziką); Margusas šokio spektaklyje „Vilkolakis“ (chor. Marina Kesler); Mirtis balete „Liudvikas XIV – Karalius Saulė“ (chor. Teet Kask); solistas šokio spektakliuose „Čaikovskio šedevrai“ (chor. George Balanchine, Mai-Ester Murdmaa), „Laikas“ (chor. Tiit Helimets), „Tylūs monologai“ (chor. Thomas Edur), „Otelas“ ir „Dosnusis medis“ (chor. Marina Kesler), „Kam rūpi?“ (chor. George Balanchine), „Žemės daina“ (chor. Kenneth MacMillan), „Iš operos“ ir „Pokalbis su gulbe“ (chor. Viktoria Kharchenko), „Baltoji siuita“ (chor. Serge Lifar) ir daugelis kitų. B. Eifmano baleto teatre sukūrė Onegino („Oneginas“), Seržo Lifario („Raudonoji Žizel“) ir Berniuko („Requiem“) vaidmenis šio choreografo spektakliuose.
2016 m. debiutavo Estijos nacionaliniame operos teatre kaip choreografas, sukūręs duetą „Diezai ir bemoliai“ pagal Sašos Puškino muziką. Tarp svarbesnių choreografijos darbų galima paminėti trumpą baletą „Palik šviesą lange“ (2018), miniatiūras „Jaunystė neturi amžiaus“ (2019) ir „Tango“ (2020), trumpą baletą „Metamorfozės“ (2021) ir baletą „Pelenų baltumo“ (2023) – abu pastatyti Vanemuinės teatre.
Už darbus Estijos nacionaliniame operos teatre J. Gribas kasmetiniuose Estijos teatralų apdovanojimuose pelnė „Krištolinę kurpaitę“ (2012), vėliau buvo apdovanotas už Alano vaidmenį šokio spektaklyje „Geismų tramvajus“ ir Hilariono vaidmenį A. Adamo balete „Žizel (2018), už vaidmenį savo paties sukurtame šokio spektaklyje „Palik šviesą lange“ (2019). Menininkas taip yra Estijos šokėjų sąjungos premijos (2013) ir Estijos Prezidento apdovanojimo jaunajam kultūros veikėjui (2022) laureatas.
Klaipėdos festivalis ant marių kranto: apie maištingą žmogaus prigimtį ir permainingą likimą vėl pasakos „Carmina Burana“
Dirigentas Martynas Staškus: visų mėnulio, kaip ir „A la luna“, paslapčių atskleisti neįmanoma
RĖMĖJAI
© 2020 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Visos teisės saugomos įstatymų