Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Repertoire page event cover image

Repertuaras ir bilietai

01.12

17

30

Edukacija
Pažintis su šokio spektakliu ALTORIŲ ŠEŠĖLY

Pirkti bilietus

Dalyvauja spektaklio choreografas ir režisierius Aurelijus LIŠKAUSKAS

Renginio vedėja – edukatorė Monika LONGO

Edukaciniame renginyje-atviroje repeticijoje (I dalis) supažindinsime su šokio spektakliu „Altorių šešėly“, sukurtu gerai žinomo Vinco Mykolaičio-Putino romano motyvais.

Šiandien vargiai rastumėm 1933 m. parašyto V. Mykolaičio-Putino romano „Altorių šešėly“ neskaičiusio ar apie jį nieko negirdėjusio tautiečio. Nepaisant to, šis kūrinys virsmų iš literatūrinės formos į sceninę patyrė vos keletą: autorius atkakliai saugojo romaną nuo bet kokių bandymų ekranizuoti, inscenizuoti, net versti į kitas kalbas. Atsisakymus lydėdavo kategoriškas rašytojo argumentas: „taip nesunku nukrypti į banalumą“. Tad pirmosios romano „Altorių šešėly“ sceninės versijos pasirodė tik po 1992 m., pasibaigus autoriaus teisių galiojimo laikui. 2014 m. į šio intelektualaus, sudėtingo, sunkiai suvaldomo kūrinio gelmes leidosi libretą šokio spektakliui sukūrusi rašytoja, aktorė ir režisierė Birutė Mar, choreografas Aurelijus Liškauskas, režisierius Ramūnas Kaubrys ir dailininkė Iveta Ciparytė.

Režisierius R. Kaubrys įsitikinęs, jog laikas romano aktualumo nepaskandino. Šokio spektaklį, kaip ir visą romaną, jis apibūdino dviem žodžiais – „dvilypumo labirintai“: „ir Kristaus kareivis, trokštantis išsivaduoti iš dvilypumo labirintų, turi turėti galimybę rinktis ir tikėtis mūsų visų tolerancijos.“ Pasak libreto autorės, norėjosi išskirti tas romano linijas, kurias prasmingiausiai galėtų perteikti šokis, pajėgus apnuoginti žmogaus vidinio pasaulio prieštaras – apie tai prabilti universalia kūno, širdies kalba. „Artimiausios pasirodė savojo pašaukimo ieškojimo ir žmogiškosios meilės pažinimo temos. Tai kelias, kuriuo eidami kiekvienas atrandame Dievą ir save,“ – teigė B. Mar. „Taip, „Altorių šešėly“ – tai egzaminas ir prieš žiūrovą, ir prieš save patį. Manau, šis spektaklis turi galimybę sudominti tiek vyresniąją, tiek ir jaunesniąją kartą, moksleivius,“ – prieš premjerą vylėsi spektaklio choreografas Aurelijus Liškauskas, be kita ko ir pats ne kartą atlikęs pagrindinį Liudo Vasario vaidmenį ir parinkęs iš įrašų spektaklio metu skambančią muziką. O ji – ne tik iliustratyvi, bet ir aprėpianti platų nuotaikų, stilių, laikotarpių spektrą – nuo tarpukario Kauno restoranuose savo karjerą pradėjusio lietuvių estrados pradininko Antano Šabaniausko dainų iki lenkų kino kompozitoriaus Zbigniewo Preisnerio muzikos, šiuolaikinės populiariosios muzikos kūrėjų Ólafuro Arnaldso ir Grego Haineso takelių, kitų šiuolaikinių kompozitorių kūrinių.

Spektaklis turėtų sudominti ir šokio stilių įvairove: jame derinami klasikinio baleto, sportinių, neoklasikinių šokių, tango elementai, šiek tiek erdvės palikta ir improvizacijai. Scenografijos ir kostiumų kūrėja, dailininkė I. Ciparytė nusprendė naudoti daugiau rekvizito, nei būdinga šokio spektakliams. Scenoje gausu bažnytinės atributikos (sutanos, klauptai, altorius, kryžiai) ir stilizuotų, romano sukūrimo laikmetį atliepiančių kostiumų.

I DALIS

Tarsi sklaidydamas likimo knygos puslapius, Liudas Vasaris vėl išgyvena savąją jaunystę: griežtas studijas kunigų seminarijoje, kuomet tėvų paskatintas priėmė sprendimą tapti kunigu, vasaras tėviškėje, pirmąją slaptą meilę Liucę, artimuosius. Prisimena ir iškilmingą įšventinimą į dvasininkus bei per pamaldas pamatytos dieviško grožio moters – nepažįstamosios – atvaizdą, vėliau vis aplankantį kaip grožio, moteriškumo paslapties vizija; mena pirmuosius tarnystės metus Kalnynų parapijoje, kur susidurs su provincialaus gyvenimo realybe, taip tolima nuo vizijose susikurtos tarnystės Dievui sampratos. Susitikimas su žaviąja baroniene, užgimę jausmai jai atskleidžia kitokį jaunuolio pašaukimą – rašyti, išlieti žmogiškus jausmus, glūdinčius jo prigimtyje... Tačiau netikėtai jauno kunigo asmeninio gyvenimo peripetijas nustelbia didesnė ir likimui nepavaldi jėga: į Lietuvą ateina Pirmasis pasaulinis karas, atplėšiantis jį nuo gimtosios žemės ir artimųjų...

Informacija:

Premjeros data:

2024-01-12

Trukmė:

~1 val. 20 min.

Vieta:

Klaipėdos kultūros centras Žvejų Rūmai, Didžioji salė

Kaina:

5.00 €

Artimiausi spektakliai:

Pradžia
01 val. 20 min.
Pabaiga
Vaidmenys ir atlikėjai
person profile image
Mantas
Ūsas
Liudas
person profile image
Anna
Chekmarova
Liucė
person profile image
Iryna
Suslo
Baronienė Rainakienė
person profile image
Oleksandra
Borodina
Sokolina
person profile image
Mykhailo
Mordasov
Baronas
person profile image
Brayan Steven
Valencia Sarmiento
Klebonas, Liucės tėvas
person profile image
Tymur
Orobchenko
Variokas / Pirmasis Liucės vyras
person profile image
Yan
Malaki
Seminaristas Petryla
person profile image
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro
baleto trupės artistai

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Opera

    Data: 2024-12-05

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.