Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro struktūros schema
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
    • Teatro vadovo pavaduotojas
      • Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
      • Ūkio skyrius
    • Buhalterinės apskaitos
      skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Teatro Vadovas
    • Teatro vadovo pavaduotojas menui
      • Kūrybinės veiklos planavimo ir solistų skyrius
      • Orkestro tarnyba
      • Choro tarnyba
      • Baleto tarnyba
Teatro vadovo pavaduotojas
Buhalterinės apskaitos
skyrius
Personalo ir bendrųjų reikalų skyrius
      • Pastatymų
        tarnyba
        • Sceną aptarnaujantis skyrius
        • Gamybos skyrius
Ūkio skyrius
    • Teatro vadovo pavaduotojas rinkodarai
      • Rinkodaros tarnyba
        • Reklamos
          ir pardavimų
          skyrius
        • Žiūrovus aptarnaujantis skyrius
        • Pastatymų ir renginių organizavimo skyrius
    • Strateginio
      ir investicijų
      valdymo skyrius
Repertoire page event cover image

Repertuaras ir bilietai

09.21

17

00

Koncertas
VIVAT, MAESTRO!

KVMT garbės dirigento Stanislavo Domarko 85-metų sukakčiai

XIX tarptautinio Mykolo Oginskio festivalio dalis

Šiame retrospektyviniame koncerte, skirtame pagerbti ilgametį Kauno ir Klaipėdos valstybinių muzikinių teatrų vadovą ir vyriausiąjį dirigentą, pirmąjį Klaipėdos VMT garbės dirigentą, Mažosios Lietuvos simfoninio orkestro įkūrėją, tarptautinių festivalių sumanytoją ir meno vadovą Stanislavą Domarką jo 85-ojo jubiliejaus proga, atsigręžiama į tai, kas Maestro širdžiai mieliausia – į lietuvišką muziką bei vienietiškos operetės ir valsų karaliumi vadinamo Johanno Strausso jaunesniojo kūrybą.
Jau beveik šešis dešimtmečius besitęsianti Maestro Stanislavo Domarko kūrybinė veikla – ištisa epocha Lietuvos muzikinio teatro istorijoje, o jo nuopelnai puoselėjant Lietuvos nacionalinę kūrybą ir populiarinant operetės bei miuziklo žanrus Lietuvos muzikiniuose teatruose dideli ir neginčytini. 1967 m. grįžęs į Lietuvą po studijų Sankt Peterburgo (tuometinio Leningrado) konservatorijoje, legendinio Iljos Musino dirigavimo klasėje, ir nuo tol beveik be pertraukų dirbdamas Kauno (1967–1989) bei Klaipėdos (nuo 1993 m.) muzikiniuose teatruose vyriausiuoju dirigentu, vadovu, meno vadovu, dirigentu ir galiausiai garbės dirigentu (nuo 2019 m.), S. Domarkas į sceną atvedė arba naujam gyvenimui prikėlė ne vieną lietuvių kompozitorių operą ar pasaulinės klasikos šedevrą. Sykiu Maestro kūrybinį kelią nuolat žymėjo ir lengvesnių žanrų veikalų – operečių, miuziklų, muzikinių komedijų, tarp jų ir užgimstančios lietuviškos muzikinės komedijos – pastatymai. Vienas pirmųjų tokių spektaklių – 1969 m. Kaune su režisiere Vlada Mikštaitė pastatyta Benjamino Gorbulskio operetė „Don Žuanas, arba meilės geometrija“, Vėliau jis glaudžiai bendradarbiavo kompozitoriumi Algimantu Bražinsku ir rašytoju Antanu Drilinga, kuriant teatro užsakytą naują lietuvišką miuziklą „Pagramančio šnekučiai“ pagal Petro Cvirkos romaną „Meisteris ir jo sūnūs“. S. Domarkas pats ėmėsi naujo kūrinio partitūros instrumentuotės.
1975 m. parašytas ir kitais metais Kauno VMT pastatytas dviejų dalių miuziklas tapo vienu pirmųjų ir iki šiol statomų lietuviškų miuziklų po 1973 m. kino ekranuose pasirodžiusios Kazio Borutos romano „Baltaragio malūnas“ ekranizacijos „Velnio nuotaka“ su Viačeslavo Ganelino muzika, 1974 m. Panevėžio dramos teatre pastatyto Kazio Sajos ir Giedriaus Kuprevičiaus miuziklo „Devynbėdžiai“ ir tais pat metais G. Kuprevičiaus sukurto legendinio miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“ (1974 m. premjera Valmieros dramos teatre, Latvija; 1976 m. pastatytas Valstybiniame jaunimo teatre Vilniuje). Taigi, „Pagramančio šnekučius“ galima laikyti ketvirtuoju lietuvišku miuziklu, kurio atsiradimą įkvėpė ankstesnių bandymų sėkmė. Jis tapo tikru hitu Kauno teatre, o 1999-ųjų naujametį vakarą naujo miuziklo pastatymo „Šnekučiai“ premjera pradžiugino ir Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre susirinkusią publiką.
Pirmoje koncerto dalyje skambės ištraukos iš šio miuziklo, atliekamos S. Domarko diriguojamo KVMT simfoninio orkestro ir šiandien teatre dainuojančių solistų. Meisterio Deveikos ariją atliks Mindaugas Rojus, meisterienės Deveikienės – Ernesta Stankutė, jų sūnaus Andriaus kupletus atliks Tadas Jakas, dvi Marcelės arijas dainuos Beata Ignatavičiūtė. Ansambliuose prie jų prisijungs Emilia Janina Kozłowska (sopranas), Rosana Štemanetian (sopranas), Oksana Auškalnytė (mecosopranas), Giedrius Gečys (tenoras), Farshadas Abbasabadi (baritonas) ir Vilius Trakys (bosas).
Beveik visa antroji koncerto dalis skirta Johanno Strausso jaunesniojo (1825–1899) populiariausiems kūriniams. Ją pradės ištraukos iš operetės „Čigonų baronas“. Ši operetė S. Domarko buvo pastatyta 1976 m. Kauno VMT, bendradarbiaujant su vokiečių menininkais iš Nordhauzeno teatro, ir, deja, nesulaukė nė vieno pastatymo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Tiesa, ja 1971 m. ir 1981 m. Klaipėdos liaudies operoje ją statė dirigentas Kazys Kšanas, režisavo Vytautas Paukštė, o ypač įsimintinais ir anšlaginiais tapo spektakliai, kai dainuoti Barinkajaus partijos Klaipėdoje 1972 m. buvo pakviestas iš stažuotėje Milano teatre „La Scala“ grįžęs Virgilijus Noreika... Šįkart Klaipėdoje Barinkajaus kupletus atliks Vladimiro Prudnikovo auklėtinis, KVMT solistas Giedrius Gečys. Jo mylimosios Safi ariją atliks ir meilės duete „Kas tuokė mus?“ iš operetės II veiksmo prisijungs solistė Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė. Jiems pritars vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio diriguojami KVMT choras ir simfoninis orkestras. Pastarasis programą dar paįvairins J. Strausso „Kaizerio valsu“, sukurtu Austrijos-Vengrijos imperatoriaus Pranciškaus Juozapo I 1889 metų vizito Berlyne proga kaip pastarojo pasveikinimas Vokietijos imperatoriui Vilhelmui II.
Programą pratęs T. Ambrozaičio diriguojamos ištraukos iš operetės „Šikšnosparnis“. Jo libretą į lietuvių kalbą išvertė tas pats Antanas Drilinga, kurio eiles koncerto metu išgirsime skaitant buvusią teatro solistę ir koncerto vedėją Dalią Kužmarskytę. Kaune šią operetę pastatęs dar 1973 m. su režisiere Aldona Ragauskaite, Klaipėdoje S. Domarkas prie jos grįžo tik 2006 metais, tęsdamas sėkmingą bendradarbiavimą su tuometiniu KVMT režisieriumi Ramūnu Kaubriu, režisavusiu ir A. Bražinsko miuziklo „Šnekučiai“ pastatymą Klaipėdoje 1999 metais. Skambės du „Šikšnosparnio“ ansambliai: Rozalindos (Judita Butkytė), Adelės (Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė) ir Aizenštaino (Giedrius Gečys) tercetas „Aštuonios ilgos dienos“ iš I veiksmo ir finalinis choras „Du-i-du“.
Koncerto klausytojai taip pat išgirs KVMT simfoninio orkestro atliekamą bene žinomiausią J. Strausso valsą „Žydrasis Dunojus“, iki šiol laikomą neoficialiu Austrijos himnu, taip pat KVMT solistų Beatos Ignatavičiūtės ir Mindaugo Rojaus atliekamą grafo bei grafienės Cėdlau duetą iš operetės „Vienos kraujas“ (Klaipėdoje pastatytos 2008 m., rež. Ramūnas Kaubrys).
Ant dirigento pakylos sugrįžęs Maestro savo jubiliejinį koncertą užbaigs diriguodamas kibirkščiuojantį „Radeckio maršą“, kurį 1848 m. sukūrė Johannas Straussas vyresnysis, švenčiant Austrijos-Vengrijos imperijos pergalę prieš italų kariuomenę Pirmajame Italijos Nepriklausomybės kare.


PROGRAMA

I DALIS

Algimantas BRAŽINSKAS (1937–2020)
Ištraukos iš miuziklo „Pagramančio šnekučiai“ (Antano Drilingos libretas, 1975):

Prologas
Atlikėjai: KVMT choras, simfoninis orkestras, diriguoja Stanislavas Domarkas;

Marcelės arija „Mylėjau bernužėlį“
Solistė Beata Ignatavičiūtė (sopranas);

„Tai bent vaistas“
Solistai: Emilia Janina Kozłowska (sopranas), Rosana Štemanetian (sopranas), Oksana Auškalnytė (mecosopranas), Giedrius Gečys (tenoras), Mindaugas Rojus (baritonas);

Deveikienės daina „Tūkstančiai darbelių“
Solistė Ernesta Stankutė (mecosopranas);

„Ar anksčiau, ar vėliau“
Solistai: Tadas Jakas (tenoras), Farshad Abbasabadi (baritonas), Mindaugas Rojus (baritonas), Vilius Trakys (bosas);

Marcelės arija „Ko gi šitie sveteliai“
Solistė Beata Ignatavičiūtė(sopranas);

Andriaus kupletai „Aš plėšikas“
Solistas Tadas Jakas (tenoras);

Deveikos arija „Nuo seno žemėj šioj“
Solistas Mindaugas Rojus (baritonas);

Finalas
Atlikėjai: visi solistai, KVMT choras, simfoninis orkestras, diriguoja Stanislavas Domarkas.

II DALIS

Johann STRAUSS II (1825–1899)
Ištraukos iš operetės „Čigonų baronas“ (Ignazo Schnitzerio libretas, 1855), atliekamos lietuvių kalba:

Uvertiūra
Atlikėjai: KVMT simfoninis orkestras, diriguoja Tomas Ambrozaitis;

Barinkajaus kupletai iš I v.
Atlikėjai: solistas Giedrius Gečys (tenoras), KVMT choras;

Safi arija iš I v.
Solistė Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė (sopranas);

Safi ir Barinkajaus duetas „Kas tuokė mus“ iš II v.
Atlikėjai: solistai Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė (sopranas), Giedrius Gečys (tenoras); KVMT choras.

„Kaizerio valsas“, op. 437 (1889)
Atlikėjai: KVMT simfoninis orkestras, diriguoja Tomas Ambrozaitis

Ištraukos iš operetės „Šikšnosparnis“ (libreto autoriai Karlas Haffneris ir Richardas Genée, 1874), atliekamos lietuvių kalba (libretą iš rusų k. vertė Antanas Drilinga):

Tercetas „Aštuonios ilgos dienos“ iš I v.
Solistai: Judita Butkytė (sopranas), Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė (sopranas), Giedrius Gečys (tenoras);

Ansamblis „Du-i-du“ iš II v. finalo
Atlikėjai: solistai Judita Butkytė (sopranas), Rasa Ulteravičiūtė-Kazlauskienė (sopranas), Rosana Štemanetian (sopranas), Ernesta Stankutė (mecosopranas), Giedrius Gečys (tenoras), Valdas Kazlauskas (bosas), Vilius Trakys (bosas); KVMT choras, simfoninis orkestras, diriguoja Tomas Ambrozaitis

Valsas „Žydrasis Dunojus“, op. 314 (1866)
Atlikėjai: KVMT simfoninis orkestras, diriguoja Tomas Ambrozaitis

Ištraukos iš operetės „Vienos kraujas“ (Victoro Léono ir Leo Steino libretas, 1899), atliekamos lietuvių kalba (dialogus į lietuvių kalbą vertė Antanas Gailius, eiliuotus tekstus Eduardas Astramskas):

Grafo ir Grafienės Cėdlau duetas „Atleist vien šito negalėčiau“ iš II v.
Atlikėjai: Beata Ignatavičiūtė (sopranas), Mindaugas Rojus (baritonas); KVMT simfoninis orkestras, diriguoja Tomas Ambrozaitis

Johann STRAUSS I (1804–1849)
„Radeckio maršas“, op. 228 (1848)
Atlikėjai: KVMT simfoninis orkestras, diriguoja Stanislavas Domarkas

Koncerto vedėjai:
Dalia KUŽMARSKYTĖ, Kęstutis NEVULIS

Informacija:

Premjeros data:

2024-05-30

Trukmė:

~2 val. su viena pertrauka

Vieta:

Kunigaikščio Mykolo Oginskio rūmai, Žirgyno koncertų salė (Parko g. 3, Plungė)

Kaina:

Bilietus platina festivalio oganizatorius €

Artimiausi spektakliai:

Pradžia
45 min.
I dalies pabaiga
30 min.
Pertrauka
II dalies pradžia
45 min.
Pabaiga
Atlikėjai
person profile image
Judita
Butkytė
Sopranas
person profile image
Beata
Ignatavičiūtė
Sopranas
person profile image
Emilia Janina
Kozłowska
Sopranas
person profile image
Rosana
Štemanetian
Sopranas
person profile image
Rasa
Ulteravičiūtė-Kazlauskienė
Sopranas
person profile image
Oksana
Auškalnytė-Mockuvienė
Mecosopranas
person profile image
Ernesta
Stankutė
Mecosropranas
person profile image
Giedrius
Gečys
Tenoras
person profile image
Tadas
Jakas
Tenoras
person profile image
Farshad
Abbasabadi
Baritonas
person profile image
Mindaugas
Rojus
Baritonas
person profile image
Valdas
Kazlauskas
Bosas
person profile image
Vilius
Trakys
Bosas
person profile image
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro
choras
person profile image
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro
simfoninis orkestras
person profile image
Tomas
Ambrozaitis
Dirigentas
person profile image
Stanislavas
Domarkas
Dirigentas

RĖMĖJAI

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (ang. cookies). Sutikdami naudoti slapukus galėsite patogiau naršyti mūsų svetainėje. Daugiau apie slapukus ir kaip jų atsisakyti skaitykite slapukų politikoje.

Sužinoti daugiau

sutinku

Abonementas

Repertuaras ir bilietai

  • Žanras: Opera

    Data: 2024-12-05

    Laikas: 18:30

    Kiekis:
    Sekcija/kaina:

Mokėjimo būdas *
Noriu Naujienlaiškio


Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro modernizavimas

Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo

Projekto Nr. 07.1.1-CPVA-V-304-01-0019

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įgyvendiną teatro modernizavimo projektą, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo, pagal 2020-01-10 pasirašytą finansavimo ir administravimo sutartį su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra. Bendra projekto vertė 23 990 642,98 Eur, iš jų ES regioninės plėtros fondo lėšos - 9 510 736,93 Eur, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 14 479 906,05 Eur.

Pastato rekonstrukcijos techninis projektas buvo parengtas dar 2016 m. pabaigoje, rangovas parinktas 2018 m., rangos darbų viešąjį konkursą laimėjo UAB „Infes“. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija pradėta 2018 m. rugsėjo 14 d. Apie rekonstrukcijos pradžią iškilmingai paskelbta įkasant kapsulę ateities kartoms būsimo pastato pamatuose

Projekto tikslas – padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – didžiausias profesionalaus meno kolektyvas ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras įkurtas 1987 metų sausio 1 dieną, Klaipėdos liaudies operos teatrą reorganizavus į muzikinį teatrą. Per dvidešimt šešerius kūrybinės veiklos metus teatre pastatyta per 100 įvairių žanrų ir epochų sceninių veikalų, tai: operos, operetės, miuziklai, muzikinės dramos, baletai, šiuolaikinio šokio spektakliai, oratorijos, muzikiniai spektakliai vaikams.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras teikia šias pagrindines paslaugas – rodo spektaklius (savo ir kitų gastroliuojančių teatrų repertuarą) Klaipėdoje, stato naujus spektaklius, teikia edukacines paslaugas, rodo spektaklius kituose miestuose (gastrolės), įgyvendina kultūrines programas. Teatras orientuojasi į platų visuomenės ratą kaip tikslinę žiūrovų auditoriją. Repertuaras bei spektakliai pritaikomi kuo įvairesnėms tikslinėms žiūrovų grupėms (atsižvelgiant į amžių, socialinę padėtį, pomėgius ir kt.), tokiu būdu siekiama formuoti teigiamą visuomenės požiūrį į teatrą ir pritraukti kuo įvairesnių visuomenės grupių atstovus.

Svarbi scenos infrastruktūra įrengta dar sovietų laikais ir šiuo metu visiškai neatitinka laiko realijų. Nėra galimybės greitai pakelti ir nuleisti dekoracijų, vystyti kitų meninių spendimų. Įdiegus šiuolaikinę scenos infrastruktūrą, būtų pagerintas ne tik vizualinis vaizdas, kuris svarbus žiūrovui, bet ir būtų sudaryta galimybė didesnei režisierių ir aktorių saviraiškai. Tai leistų statyti daugiau ir novatoriškesnių spektaklių.

Šiuolaikiniam jaunimui labai svarbu, kad teatro spektakliai atspindėtų tai, kas yra aktualu. Šiuolaikiniai spektakliai, kuriuose vyrautų jaunimo kultūra (vadinamoji „gatvės kultūra“), būtų naudojamos išmaniosios technologijos (kadangi tokias technologijas jaunimas naudoja ir kasdieniniame gyvenime) leistų padidinti susidomėjimą ne tik jaunimo tarpe, bet pritrauktų ir kitų amžiaus lankytojų grupes, kurios nori susipažinti su siek problemomis. Įdiegus tinkamą scenos įrangą, galima būti kurti vizualinius pasakojimus, kurie taptų neatsiejama spektaklių dalimi.

Šiuo metu Vakarų Europoje ir JAV vyrauja tendencija, kad teatras turi būti aprūpinamas naujausia technine įranga, kuri leistų kurti visiškai naujo lygio pasirodymus. Tokia įranga leidžia išreikšti spektaklio herojaus išgyvenimus vizualiai, scenoje projektuoti vaizdinius, sukurti reikiamą atmosferą (keičiant šviesos spektrą, intensyvumą, spalvą, galima sukurti baimės, gėrio, jaukumo ir kt. atmosferą). Gera garso sistema leistų pasiūlyti įvairesnių garso sprendimų. Labai svarbu pažymėti, kad režisieriai, turėdami tokias priemones, galėtų lengviau interpretuoti scenarijus, pasirinkti sprendinius, kurie iki šiol, dėl techninių sąlygų, nebuvo galimi.

Įgyvendinus projekto veiklas, numatoma pasiekti projekto tikslą - padidinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patrauklumą, teikiamų kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę. Bus pasiekti tokie rezultatai:

  • modernizuoti didžiosios salės scenos technologijos įrenginius ir susijusią įrangą;
  • modernizuoti didžiosios ir mažosios salės garso ir apšvietimo įrangą;
  • pakeisti didžiosios salės kėdes bei kiliminę dangą. Pakeisti mažosios salės kėdes, suteikiant daugiau komforto lankytojams.
  • Pritaikyti teatro erdves ir infrastruktūrą lankytojų poreikiams.