Edward Clug
1983 m. įstojęs į Nacionalinę baleto mokyklą Kluže-Napokoje (Rumunija), dešimtmetis būsimasis šokėjas džiaugėsi radęs būdą išvengti diktatoriaus Nikolajės Čaušesku režimo represijų. Praėjęs sunkią išgyvenimo mokyklą internatinėje ugdymo įstaigoje, tapo komunistinio režimo žlugimo liudininku 1989-aisiais. Po dvejų metų, 1991-aisiais, Edwardas Clugas baigė baleto mokyklą ir tų pačių metų rugsėjį dalyvavo atrankoje į Slovėnijos nacionalinį teatrą Maribore. Priimtas dirbti į teatro baleto trupę, pradėjo šokėjo karjerą Maribore, Slovėnijai žengiant pirmuosius žingsnius, atsiskyrus nuo Jugoslavijos ir tapus nepriklausoma valstybe.
Čia jis susipažino su žymiu slovėnų teatro režisieriumi Tomažu Panduru ir pradėjo su juo bendradarbiauti, šokdamas jo avangardiniuose pastatymuose. Režisierius, atkreipęs dėmesį į šokėjo kūrybinį potencialą, pasiūlė jam sukurti choreografiją spektakliui „Babilonas“, kurio premjera įvyko 1996 m. Ši pirmoji choreografinė patirtis pastūmėjo E. Clugą imtis naujos meninės veiklos. Pirmuoju jo savarankišku kūriniu tapo „Tango“ – 1998 m. rampos šviesą išvydusiu projektu, kuriame jam talkino kostiumų dailininkas Leo Kulašas ir scenografas Marko Japeljis, tapę jo nuolatiniais kūrybiniais partneriais. 2008 m. rengiant projektą „Prêt-à-Porter“ prie jų grupės prisijungus kompozitoriui Milko Lazarui, susiformavo tvirtas, iki šiol aktyviai bendradarbiaujančių kūrėjų tandemas.
Kai naujai paskirtasis Slovėnijos nacionalinio teatro (SNT) generalinis direktorius Danilo Roškeris 2003 m. pasiūlė E. Clugui Mariboro baleto meno vadovo pareigas, tenykštė baleto trupė ėmė žvalgytis naujų stilistinių krypčių, ieškoti savo savito braižo. 2005 m. trupė pristatė šokio spektaklį „Radio & Juliet“ pagal „Radiohead“ muziką, kuris tapo tarptautine sensacija ir prikaustė tiek kritikų, tiek publikos dėmesį savo ypatingu choreografijos stiliumi. Po šio proveržio į tarptautinę šokio sceną E. Clugas ėmė bendradarbiauti su įvairiomis baleto trupėmis visame pasaulyje, tuo pat metu nepamiršdamas iš savo vadovaujamo Mariboro baleto, kuriam pavyko įsitvirtinti tarp karščiausių šiuolaikinio baleto taškų tarptautiniame nūdienos šokio žemėlapyje. SNT Maribore baleto trupė dalyvavo didžiausiuose pasaulio teatro festivaliuose, šokdama E. Clugo pastatytuose spektakliuose, tarp jų šokio festivalyje „Jacob‘s Pillow“ Vakarų Masačiusetse (JAV), Marijos teatro festivalyje „Baltųjų naktų žvaigždės“ Sankt Peterburge (Rusija), „Festival of Firsts“ Pitsburge (JAV), Singapūro menų festivalyje, Biarico festivalyje (Prancūzija), „O Boticário na Dança“ Kuritiboje (Brazilija), Tel Avivo šokio festivalyje (Izraelis), „Sintra Festival“ (Portugalija), „Festival Des Arts de Saint-Sauveur“ (Kanada), Seulo tarptautiniame šokio festivalyje (Pietų Korėja), Milano mažajame teatre (Italija), festivalyje „Dance Open“ Sankt Peterbuge (Rusija), taip pat gastrolėse Nyderlanduose, Italijoje ir buvusios Jugoslavijos šalyse.
Daugelį metų choreografas glaudžiai bendradarbiavo su Štutgarto ir Ciuricho baleto trupėmis. Pastarajai 2018 m. jis sukūrė puikių įvertinimų sulaukusį viso vakaro trukmės baletą „Faustas“. Pastaraisiais metais jis taip pat sėkmingai bendradarbiauja su Nyderlandų šokio teatru (NDT), sukūrė choreografiją keliems tenykščių šokio trupių NDT1 ir NDT2 pastatymams. Naujausias jo darbas – „Aperture“ NDT1 trupei sulaukė publikos ir kritikų liaupsių. Jis taip pat buvo kviečiamas kurti naujus šokio spektaklius Maskvos Didžiajame teatre, Karališkajam Flandrijos baletui, Vienos valstybinės operos baletui, Lisabonos nacionaliniam baletui, Kanados Didžiajam baletui Monrealyje, trupei „Station Zuid“, Kroatijos nacionaliniam baletui Zagrebe, Kroatijos nacionaliniam baletui Rijekoje, Bukarešto nacionaliniam baletui, Eseno teatro „Aalto“ baleto trupei, Belgrado BITEF šokio trupei, trupei „Graz Tanz“,
Ukrainos nacionaliam baletui Kijeve, Valstybinio operos teatro „Am Gärtner Platz“ baleto trupei Miunchene, Augsburgo baletui, Heseno valstybiniam baletui Vysbadene, Vakarų Australijos baletui Perte, Novosibirsko valstybiniam baletui ir Dortmundo baletui.
Šiuo metu jis kuria choreografiją viso vakaro trukmės baletui Maskvos Didžiajame teatre pagal Michailo Bulgakovo romaną „Meistras ir Margarita“, kurio premjera numatyta 2021 m. gruodžio 1 d.
Choreografo kūryba įvertinta keliais prestižiniais nacionaliniais ir tarptautiniais apdovanojimais, taip pat jis buvo nominuotas 2010 m. Auksinės kaukės apdovanojimui už projektą „Quattro“. Pelnė aukščiausias Slovėnijos kultūros ir meno premijas, Prešerno fondo premiją (2005) ir Glazerio chartijos apdovanojimą (2008). Buvo nominuotas prestižiniam šokio apdovanojimui „Benois de la Danse“ (2017) už spektaklį „Handman“ NDT2 trupei ir Vokietijos teatro apdovanojimui „Der Faust“ (2019) už „Patterns in ¾“ Štutgarto baleto trupei.