Opera 
 
08 09 - 08 09

GEROS DIENOS!

Autorius:  Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė
Opera 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui, kurioje kritiškas požiūris į kapitalizmą atskleidžiamas su humoru, pasitelkus ironiją ir poeziją. Skirtingų kasininkių likimų mozaika susilieja į bendrą chorą – universalią poemą, teigiančią vartojimo malonumą.
Žiūrėti atlikėjus ir datas
Opera 10 kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui

Koncepcijos autorės: Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė
Libreto autorė Vaiva Grainytė
Kompozitorė ir muzikos vadovė Lina Lapelytė
Režisierė ir scenografė Rugilė Barzdžiukaitė
Šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas
Kostiumų dailininkė Daiva Samajauskaitė
Garso režisierius Arūnas Zujus
Prodiuseris Operomanija

Premjera:
2011 m. balandžio 11 d., Šiuolaikinio meno centras, IV Šiuolaikinės operos festivalis NOA (trumpametražė versija)
2013 m. rugsėjo 28 d., Menų spaustuvė, X Tarptautinis Vilniaus teatro festivalis „Sirenos“ (pilnametražė versija)

VAIDMENYS IR ATLIKĖJAI:

Kasininkės: Indrė Anankaitė-Kalašnikovienė, Liucina Blaževič, Vida Valuckienė, Salomėja Petronytė, Lina Valionienė, Rima Šovienė, Erika Viselgė, Rita Račiūnienė, Svetlana Bagdonaitė, Kristina Svolkinaitė
Apsauga: Kęstutis Pavalkis (fortepijonas)


Operos „Geros dienos!“ siužetą kuria skirtingi kasininkių likimai, paprastai slepiami po dirbtinės šypsenos ir mechaniško aptarnavimo – „Laba diena!“, „Ačiū!“, „Geros dienos!“ – kauke. Kasdienybėje nepastebimos, robotus primenančios pardavėjos operoje veikia kaip ryškūs personažai. Pardavėjų mintys, žiūrovams girdimos jų CV išklotinės tampa trumpa, individualia drama. Kasininkių charakteriai – tai lengvai atpažįstami tipažai, įkūnijantys universalias realijas. Operos librete susipina šnekamoji, literatūrinė kalba bei nūdienos aktualijos.
Prekybos centro atmosferą atkuria dienos šviesos lempų ir aplinkos garsų instaliacija, sujungianti žiūrovų salę su scenoje veikiančių 10 kasininkių erdve. Scenos apipavidalinimas minimalus: prekės – tarsi privaloma, pažodinė supermarketo dekoracija – operoje veikia muzikiniu ir žodiniu pavidalais.
Pagrindinis operos garsas – tai nuolatinis pypsėjimas, lydintis skenuojamą prekę. Jis tai prityla, tai garsėja, tačiau niekada nesiliauja. Kasininkių dainos, akompanuojamos šio garso, savo monotoniškumu primena apsipirkimo procesą. Operoje „Geros dienos!“ muzika pabrėžia personažų mintis, padeda jas išgirsti.
Operos kūrėjos vengia moralizuojančio tono: kritiškas požiūris į kapitalizmą atskleidžiamas su humoru, pasitelkus ironiją ir poeziją. Skirtingų kasininkių likimų mozaika susilieja į bendrą chorą – universalią poemą, teigiančią vartojimo malonumą.

„Šmaikštu, žavinga ir santūriai diversiška. Subtiliai ir sąmojingai perteikta kapitalizmo spąstų ir liguisto vartotojiškumo kritika.“
Steve Smith, The New York Times

„Tvirtai sukonstruotas, daugiasluoksnis kūrinys, kurio humoras persmelktas melancholijos.“
Alex Ross, The New Yorker

„Tai tarytum mini šedevras. Nei pridėsi, nei atimsi – labai vientisa, labai paprasta ir labai tikra.“
Jonas Mekas, www.jonasmekas.com

„Juodosios komedijos šedevras… suvyniotas į užburiančią, beveik liturginę ramybę.“
Justin Davidson, New York Magazine

„…minimalistinės tekstūros, atgaivinančios kasdienio gyvenimo sūkurį – banalybę, transformuotą į meną. Opera sąmojinga ir kandi.“
Heidi Waleson, The Wall Street Journal

2013 m. Tarptautinis teatro institutas (ITI) operą „Geros dienos!“ atrinko į konkurso „Music Theatre NOW“ finalą (Scenos menų bienalė, Jončiopingas, Švedija) – spektaklis įvertintas Globe Teana-Theatre Observation prizu. 2014 m. opera „Geros dienos!“ apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi kaip geriausias 2013 m. lietuvių autorių pastatymas; taip pat pelnė du „Baltijos teatro festivalio“ prizus (Ryga, Latvija) bei pagrindinį festivalio „Fast Forward“ (Braunšveigas, Vokietija) prizą. Spektaklis pristatytas įvairiuose tarptautiniuose muzikos, teatro ir operos festivaliuose Lietuvoje, JAV, Kinijoje, Latvijoje, Estijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Ukrainoje, Portugalijoje, Nyderlanduose, Rusijoje, Italijoje, Lenkijoje ir daugiau kaip 40 reikšmingų festivalių ir organizacijų, tokių kaip Munich Kammerspiele, Venecijos teatro bienalė, Teatro Argentina (Roma), „Festival d‘automne à Paris“, Nowy Teatr (Varšuva), Maria Matos (Lisabona), Shanghai Dramatic Arts Centre ir daugelyje kitų. Opera transliuota BBC Radio 3 ir Lietuvos nacionalinio radijo eteryje. 2018 m. išleista „Geros dienos!“ vinilinė plokštelė. Kūrinio libretas išverstas į 12 užsienio kalbų.

Artimiausi spektakliai:

Festivalis
Svečiai
2025 08 09 / 20:00 / Šeštadienis
Salė „Jūra“

Informacija:

Trukmė: 55 min. be pertraukos
Kalba:  lietuvių
Subtitrai:  lietuvių, anglų
Amžiaus grupė:  N-7
Bilietų kainos:  15.00, 20.00, 25.00, 35.00 € (taikoma dinaminė kainodara)

Jums taip pat gali patikti

meiles-eliksyras-renginio-kortele
Išparduotas
Salė „Marios“
05 08, Ketvirtadienis, 18:30
MEILĖS ELIKSYRAS
Gaetano Donizetti
Opera 
meiles-eliksyras-renginio-kortele
Salė „Marios“
09 17, Trečiadienis, 18:30
MEILĖS ELIKSYRAS
Gaetano Donizetti
Opera 
meiles-eliksyras-renginio-kortele
Salė „Marios“
10 22, Trečiadienis, 18:30
MEILĖS ELIKSYRAS
Gaetano Donizetti
Opera 
Salė „Jūra“
11 07, Penktadienis, 18:30
KELIONĖ
Philip Glass
Opera 
Salė „Jūra“
11 08, Šeštadienis, 18:30
KELIONĖ
Philip Glass
Opera 
meiles-eliksyras-renginio-kortele
Salė „Marios“
11 26, Trečiadienis, 18:30
MEILĖS ELIKSYRAS
Gaetano Donizetti
Opera 
2024–2025 m. SEZONAS
Atgal į viršų