Edita Stundytė
Edita Stundytė (g. 1975) – šokėja, choreografė. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigė aktoriaus-šokėjo bakaralauro (2002) ir magistro (2004) studijas (kurso vadovė Anželika Cholina). Nuo 1999 m. kaip šokėja dalyvavo choreografių Erikos Vizbaraitės, Birutės Banevičiūtės, Loros Juodkaitės, Airos Naginevičiūtės, Anželikos Cholinos spektakliuose ir projektuose, rodytuose Lietuvos nacionaliniame dramos, OKT / Vilniaus miesto, Anželikos Cholinos, „Dansema“ teatruose, šiuolaikinės operos festivalyje NOA ir kitur.
Kaip choreografė debiutavo 2005 m. Menų spaustuvėje pristačiusi savo pirmąjį šokio spektaklį „Plaukia Ofelija, skęsta“ W. Shakespeare´o „Hamleto“ motyvais. Tarp vėliau sukurtų choreografės darbų galima paminėti šokio spektaklį „Mes“ (Kūrybinio veiksmo bendruomenės teatras, 2007), monospektaklį „Nuskausminimas“ („Naujasis Baltijos šokis“, 2007), šokio monologą „Pilkas laikas“ (2007), šokio spektaklį „Apie tyrąją Erendirą“ pagal G. G. Márquezą (Anželikos Cholinos teatras, 2008), muzikos ir judesio spektaklį „Tu esi Meilė“ (su Andre Pabarčiūte, 2010), „Tamsioji pusė“ (2010), vienaveiksmį baletą „Franceska Mann“ pagal A. Šenderovo muziką (Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, 2019), baletą vaikams „Užburtos akys“ pagal W. A. Mozarto muziką (Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, 2022), kuris buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“. Taip pat pristatė choreografinių miniatiūrų tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ (2011) ir LNOBT projekte „Kūrybinis impulsas“ (2012, 2014–2018).
Bendradarbiaudama su įvairių sričių kūrėjais, kuria choreografiją teatralizuotiems koncertams, dramos ir operos spektakliams. Tarp svarbiausių bendrų projektų minėtini choreografės darbai Franko Oteri ir Lucio Pozzi oratorijai „Machunas“ (rež. G. Petrauskas, „Kristupo festivalis“, 2005), tarptautiniam muzikiniam projektui „ZAP. Keturi elementai“ (rež. Dalius Abaris, „Sostinės dienos“, 2006), muzikiniam vojažui „Keistos istorijos“ (rež. L. Mikuta, „Kristupo festivalis“, 2006), Valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ spektakliams-koncertams „Lietuviškos giesmės“ (rež. A. Šlepikas, 2006) ir „Kelk, broleli“ (rež. A. Vidžiūnas, 2010), J. Strausso operetei „Šikšnosparnis“ (rež. G. Šeduikis, LNOBT, 2012). Bendradarbiavo su teatro režisieriais Birute Mar (A. Barrico „Šilko“ inscenizacija, 2008; „Unė“, 2010 Lietuvos nacionaliniame dramos teatre) ir Oskaru Koršunovu. Su pastaruoju Lietuvoje ir svetur sukurti tokie pastatymai kaip spektaklis-misterija „Tos akys“ pagal J. Fosse pjesę (projekto „Stavangeris – Europos kultūros sostinė 2008“ dalis), G. Donizetti opera „Meilės eliksyras“ (LNOBT, 2009), spektaklis „Dugne“ pagal M. Gorkį (Oslo nacionalinis teatras, 2009), K. Weillio opera „Sidabrinis ežeras“ (Stokholmo teatras „Folkoperan“, 2010).
Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre E. Stundytė sukūrė choreografiją E. Balsio operai „Kelionė į Tilžę“ (rež. Gytis Padegimas, 2019) ir M. K. Čiurlionio 150-ajam jubiliejui skirtą vienaveiksmį šokio spektaklį „PraRegėjimai“ (2025).
