Gaj Žmavc
Gajus Žmavcas – slovėnų šokėjas, choreografas, muzikos takelių ir vaizdo projekcijų kūrėjas. Šešerių susižavėjęs gatvės šokiais, pradėjo mokytis baleto Mariboro muzikos ir baleto konservatorijoje (Slovėnija), vėliau studijas tęsė Tarptautinėje klasikinio šokio akademijoje Kyjive (Ukraina). Nuo 2006 m. beveik du dešimtmečius buvo Mariboro baleto trupės šokėjas, ypač pasižymėjęs kurdamas charakterinius vaidmenis ir atlikdamas šiuolaikinę choreografiją tiek Slovėnijos nacionaliniame teatre (SNT) Maribore dirbančių, tiek kviestinių choreografų spektakliuose. Tarp jų galima paminėti tokius šiuolaikinio baleto autoritetus kaip Edwardas Clugas, Staša Zurovacius, Mauro Bigonzetti, Johanas Ingeris, Jeanas Christophe’as Maillot, Valentina Turcu ir Darrelas Toulonas. Kaip Mariboro baleto trupės narys ir pagrindinis solistas gastroliavo žymiausiose pasaulio salėse, festivaliuose ir teatruose, kaip kad Lotynų Amerikos teatro festivalis Bogotoje, šokio festivalis „Jacob’s Pillow“, Marijos teatro festivalis „Baltųjų naktų žvaigždės“ Sankt Peterburge, Maskvos Didysis teatras, Švedijos Karališkoji opera ir kitur. Maribore jis ėmė glaudžiai bendradarbiauti su trupės meno vadovu, choreografu E. Clugu, padariusiu didžiulę įtaką ne tik G. Žmavco choreografinei karjerai, bet ir formavusiu jį kaip menininką. Jis iki šiol dažnai asistuoja E. Clugui tarptautiniuose šokio projektuose. Jo choreografinis stilius pasižymi šiuolaikiniam šokiui būdingos kūno plastikos ir klasikinio šokio estetikos deriniu, kurį išbaigia rafinuota vizualinė raiška.
G. Žmavco choreografinis debiutas įvyko 2013 m. Mariboro teatre, kai šiuolaikinės choreografijos vakare buvo parodytas jo vienaveiksmis baletas „Home“ (kartu su Stašos Zurovaciaus ir Zorano Markovičiaus baletais). Nuo to laiko Slovėnijos nacionaliniame teatre Maribore jis kuria choreografiją baleto, dramos ir operos spektakliams kaip kviestinis choreografas. 2015 m. Slovėnijos baleto artistų asociacijos prezidento Tomažo Rode’s kvietimu sukūrė choreografiją „Keturioms paskutinėms dainoms“ pagal to paties pavadinimo Richardo Strausso pomirtinį dainų ciklą. 2017 m. sukūrė choreografiją Richardo Wagnerio muzikinės dramos „Reino auksas“ pastatymui (rež. Igor Pison) Mariboro teatre. Tais pačiais metais pelnė pirmąją premiją III Jaunųjų slovėnų choreografų konkurse už kompoziciją „Yesterdays“. 2018 m. SNT Mariboro baleto trupei sukūrė dar vieną vienos dalies baletą „Maestro“, rodomą drauge su Edwardo Clugo ir Aexanderio Ekmano vienaveiksmiais baletais. 2019 m. tame pačiame teatre sukūrė choreografiją Charles’io Gounod operos „Faustas“ pastatymui (rež. Pier Francesco Maestrini), o 2020 m. – savo pirmąjį viso vakaro trukmės baletą „Little Creation“, kurį sudaro aštuoni solo ir duetų numeriai, atliekami Mariboro baleto trupės ir kviestinių šokėjų.
Šiuo metu dirbdamas kaip laisvasis menininkas G. Žmavcas yra sukūręs choreografiją ir muziką keletui šokio projektų, kuriuose dažnai bendradarbiauja su savo ilgamete scenine partnere ir bendrakūrėja Tetiana Svetlična. 2020 m. jai sukūrė solo kompoziciją „Creation Acrylique“ pagal Maurice’o Ravelio „Bolero“, kurio premjera įvyko Šibeniko šokio festivalyje (Kroatija). Jo kompozicijos taip pat buvo rodomos Belgrado choreografinių miniatiūrų festivalyje (Serbija), šokio festivalyje „Bühnenwerkstatt Graz“ (Austrija). 2021 m. KVMT šokėjai Ksenijai Jermakovai sukūrė šokio miniatiūrą „Starfall“, rodytą festivalyje „SOLO Contemporary Dance“ Ankaroje (Turkija) ir projekte „Dėmesio! Baletas 2022“ Klaipėdoje (Lietuva). Choreografas taip pat yra sukūręs kompozicijų trupėms „Mladi slovenski balet“ (Slovėnija), Dortmundo „NRW Juniorballett“ ir Magdeburgo baleto trupei (Vokietija).
G. Žmavco pažintis su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupe įvyko 2021 m. pavasarį, kai Klaipėdos elinge jam teko perstatyti du Edwardo Clugo vienaveiksmius baletus „Stabat Mater“ ir „Šventasis pavasaris“, įtrauktus į I-ojo Klaipėdos festivalio programą. 2022 m. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro scenoje įvyko pirmojo G. Žmavco darbo, sukurto specialiai šio teatro baleto trupei, premjera – šokio spektaklių triptiko „Dona Kichotė“ trečioji dalis pagal Alessandro Scarlatti muziką, už kurį choreografas buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“. Nuo 2023–2024 m. sezono jis tapo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupės meno vadovu.