Mantas Ūsas
Mantas Ūsas (Černeckas) baigė choreografijos bakalauro studijas Klaipėdos universiteto Menų fakultete (2006–2011), stažavo Stokholmo menų universiteto Šokio kolegijoje pagal studentų mainų programą „Erasmus“ (2008–2009). 2015 m. baigė vaidybos ir šiuolaikinio šokio magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kaip baigiamąjį darbą Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Šokio teatre pristatė debiutinį šokio spektaklį „Mobius Day“. 2018–2020 m. dirbo dėstytoju-asistentu LMTA Klaipėdos fakulteto Šokio katedroje.
Nuo 2007 m. pradėjo bendradarbiauti su menininkų grupe „Žuvies akis“, vėliau šoko teatro „PadiDapi fish“ (dabar „Šeiko šokio teatras“), Baltijos baleto teatro, šokio teatro „Airos“, Vyčio Jankausko šokio teatro, trupės „Nuepiko“ ir kitų trupių šokio spektakliuose. Kaip šokėjas bendradarbiavo su Lietuvos ir kitų šalių choreografais – Agnija Šeiko, Vyčiu Jankausku, Aira Naginevičiūte, Marija Simona Šimulynaite, Anželika Cholina, Inga Kuznecova, Taurūnu Baužu, Petru Lisausku, Vilma Pitrinaite, Palle Granhøj (Danija), Dalija Acin Thelander (Švedija), Albanu Richard’u (Prancūzija), Daphniu Kokkinosu (Graikija), Joanne Leighton (Australija), Rachidu Ouramdane’u (Prancūzija), Tina Terpgaard (Danija) ir daugeliu kitų.
2009 m. pradėjo profesionalaus baleto šokėjo karjerą Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, kur dirbdamas su pertrūkiais (2009–2012, 2015–2018 ir nuo 2023) sukūrė nemažai solinių vaidmenų. Tarp jų ryškiausi: Spragtukas P. Čaikovskio balete „Spragtukas“ (chor. Marija Simona Šimulynaitė, 2009), Liudas Vasaris spektaklyje „Altorių šešėly“ (chor. Aurelijus Liškauskas, 2014), Chosė spektaklyje „Karmen“ (chor. Aušra Krasauskaitė, 2017), Manolis M. Thedorakio balete „Graikas Zorba“ (chor. Lorca Massine, 2018), Žilvinas E. Balsio balete „Eglė žalčių karalienė“ (chor. Martynas Rimeikis, 2019), Ponas Štalbaumas ir Pelių karalius P. Čaikovskio balete „Spragtukas“ (chor. Kirill Simonov, 2019), Jaunasis ir Senasis Faustas spektaklyje „Faustas“ (chor. Robert Bondara, 2021), Kapuletis S. Prokofjevo balete „Romeo ir Džuljeta“ (chor. Kirill Simonov, 2021). 2020 m. už vaidmenis spektakliuose „Eglė žalčių karalienė“ ir „Spragtukas“ buvo nominuotas „Padėkos kaukei“ („Metų aktoriaus“ nominacijai).
2017 m. su kolega šokėju ir choreografu Donatu Bakėjumi Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastatė šokio spektaklį „Žizel“ pagal A. Adamo muziką, kuriame taip pat šoko pagrindinį Alberto vaidmenį. Tais pat metais asistavo choreografei Aušrai Krasauskaitei kuriant šokio spektaklį „Karmen“ pagal R. Ščedrino „Karmen siuitą“ ir sukūrė choreografiją muzikiniam spektakliui „Ispaniškoji sarsuela“ (rež. Vladimiras Prudnikovas) – abu spektakliai buvo pristatyti jubiliejiniame XX festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“.
2020 m. Šeiko šokio teatre sukūrė choreografiją paaugliams skirtam spektakliui „Nematomi“. 2021 m. drauge su kitais jaunais choreografais ir kompozitoriais dalyvavo kuriant Valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ muzikos ir šokio performansą „Siūbuojanti žemė“ (rež. Agnija Šeiko ir Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė).
