Tom Visser
Tomas (Thomas Anthony) Visseris – pripažintas šviesų dizaineris, nuo 2003 metų besispecializuojantis šiuolaikinio šokio srityje. Rašydami apie šokio spektaklius, įvairių šalių kritikai dažnai negaili liaupsių ir šio menininko sukurtam šviesų dizainui, kuris „nesudėtingą scenografiją paverčia suskaidyta, pavojinga teritorija“ („The New York Times“), „kuria nuostabius pasaulius ir apokaliptinius vaizdus“ (seeingdance.com), „sustiprina tapybiškumo įspūdį“ („Financial Times“) ar „tiesiog meistriškai paryškina ir įrėmina“ (broadwayworld.com).
Thomas Anthony’s Visseris užaugo vakarų Airijos kaime. 1998 metais būdamas aštuoniolikos pradėjo dirbti muzikinio teatro ir koncertų apšvietėju. 2003 m. įsidarbino Nyderlandų šokio teatre („Nederlands Dans Theater“ arba NDT) Hagoje ir nuo to laiko ėmė kurti šviesų dizainą išimtinai šokio spektakliams. Bendradarbiavo su daugybe žymių nūdienos choreografų ir šokio trupių, tarp jų su Crystal Pite, Alexanderiu Ekmanu, Hofeshu Shechteriu, Johanu Ingeriu, Karališkuoju Švedijos baletu ir Geteborgo operos šokio trupe, Norvegijos baletu, Ispanijos nacionaline šokio trupe, Flandrijos baletu, Sidnėjaus šokio trupe, Paryžiaus operos baletu, Kanados nacionaliniu baletu, Čikagos Hubbardo gatvės šokio trupe, Monte Karlo baletu ir kt. T. Visseris ypač dažnai bendradarbiavo su švedų choreografu A. Ekmanu, pradedant jo pirmuoju darbu NDT2 „Flockwork“ (2006) ir baigiant „Gulbių ežeru“ (2014) Karališkajame Švedijos operos teatre, sukūrė šviesų dizainą kanadiečių choreografės Crystal Pite spektakliams „The Season’s Canon“ (2016) Paryžiaus nacionalinėje operoje ir „Flight Pattern“ (2017) Londono Karališkajame operos teatre, taip švedų choreografo Johano Ingerio spektakliams „Carmen“ bei „Out of Breath“ (2002).