Wiktoria Wizner
Wiktoria Gertruda Wizner (g. 1992 Košaline, Lenkija) – lenkų mecosopranas.
Nuo ankstyvos vaikystės mokėsi klasikinio baleto, bet vėliau pasirinko klasikinio vokalo studijas Felikso Nowowejskio muzikos akademijoje Bydgoščiuje (pas Prof. Małgorzatą Grelą ir Beatą Gramzą), kurią baigė 2018 m. įgydama magistro diplomą. 2019–2021 m. studijavo Karališkojoje Škotijos konservatorijoje Glazge, įgydama dar vieną magistro diplomą, stažavosi Evaristo F. Dall’Abaco muzikos konservatorijoje Veronoje (Italija, 2019). Studijų metais tobulinosi pas įvairių sričių vokalo specialistus: Paulą Esswoodą, Raffaelle’į Desiderio, Fulvią Bertoli, Barbarą Kubiak, Giselle Allen.
Operos scenoje debiutavo 2015 m. atlikusi auklės Filipjevnos vaidmenį Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas“ pastatyme Bydgoščiaus teatro „Opera Nova“ mažojoje scenoje. Studijuodama Bydgoščiaus muzikos akademijoje dainavo dar penkiuose akademijos pastatymuose, o baigiamojo spektaklio metu atliko Silvos Varesku vaidmenį E. Kálmáno operetėje „Čardašo karalienė“ ir Bertos vaidmenį Gioachino Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“. Studijuodama Glazge dalyvavo konservatorijos pastatymuose, dainuodama Otaviją C. Monteverdi operoje „Popėjos karūnavimas“, Ponią Pyčem B. Brechto „Trijų grašių operoje“ ir Korneliją G. F. Händelio operoje „Julijus Cezaris“. Po studijų ikusi gyventi Didžiojoje Britanijoje, sukūrė vaidmenų įvairiuose teatruose, tarp jų Senoji ledi Jonathano Dove‘o operoje „Skrydis“ (Flight) ir Marija C. Kiuji operoje „Puota maro metu” Glazgo teatre „New Athenaeum“, Andželina G. Rossini operoje „Pelenė“ (Eilsberio operos teatras), Jonukas E. Humperdincko operoje vaikams „Jonukas ir Grytutė“ bei įprastai bosų-baritonų atliekamas Alidoro vaidmuo G. Rossini operoje „Pelenė“ („Opera Kipling“ trupės pastatymai festivalyje „Camden Fringe“), Karmen to paties pavadinimo G. Bizet operoje („Arcadian Opera“ trupė). Savo gimtojoje šalyje atliko Salijos partiją Krzysztofo Dobosiewicziaus operos vaikams „Salija“ (2019) premjeroje Silezijos filharmonijoje Katovicuose, vėliau taip pat su Pomeranijos filharmonijos orkestru koncertinėje operos versijoje, dainavo Širdžių karalienės partiją operoje „Alisa stebuklų šalyje“ su Didžiosios Lenkijos Gožuvo filharmonijos orkestru. Šiuo metu dainininkė bendradarbiauja su Gdansko Baltijos opera, Bydgoščiaus „Opera Nova“, Gožuvo filharmonija, neretai pasirodo koncertuose su įvairiais Lenkijos kolektyvais.
Studijų metais dalyvavo ir pelnė laurus keliuose Lenkijoje, Čekijoje, Latvijoje, Italijoje rengiamuose tarptautiniuose vokalistų konkursuose. 2017 m. pelnė Lenkijos scenos meno kūrėjų sąjungos (ZASP) specialųjį prizą konkurse „Auksiniai balsai“ ir specialųjį prizą už lenkiškos dainos atlikimą Drezdenko (Lenkija) nacionaliniame vokalistų konkurse. Baigdama studijas Karališkojoje Škotijos konservatorijoje 2021 m. pelnė Tonio ir Tanios Websterių apdovanojimą dainininkams (II vieta) ir I laipsnio diplomą konkurse „ArtSong OPUS“. 2023 m. buvo apdovanota Košalino miesto administracijos prezidento už išskirtinius meninius pasiekimus.
Nuo 2024 m. spalio dirba KVMT operos trupėje. Čia debiutavo Raganos vaidmeniu A. Dvořáko operoje „Undinė“ ir 2024–2025 m. sezone sukūrė Bušės ir Dainininkės vaidmenis E. Balsio operoje „Kelionė į Tilžę“, Frumos Sorės vaidmenį J. Bocko miuzikle „Smuikininkas ant stogo“, Vienaakės senės vaidmenį B. Kutavičiaus operoje „Lokys“, Budelio vaidmenį A. Kučinsko operoje vaikams „Bulvinė pasaka“.
