Kita 
 
08 11 - 08 11

A LA LUNA

Muzikos, šviesų ir istorijų šou: dainos iš Sarah’os Brightman repertuaro ir populiarioji klasika
Žiūrėti atlikėjus ir datas
Muzikos, šviesų ir istorijų šou: dainos iš Sarah’os Brightman repertuaro ir populiarioji klasika

„A la luna“ sumanytas visų pirma kaip įspūdingas reginys atvirame ore, kuriame muzika, vaizdais, kostiumais, šviesa ir judesiais kuriama romantiška, šiek tiek mistiška mėnesienos nutviekstos nakties nuotaika ir užuominomis pasakojamos istorijos apie šiuo paros metu patiriamus išgyvenimus. Kaip galima nuspėti iš pavadinimo, pagrindinis šio reginio įkvėpėjas ir dalyvis bus Mėnulis – artimiausias Žemei kosminis kūnas, besisukantis aplink jųdviejų abipusės traukos centrą. Jų tarpusavio sąveika tokia glaudi, kad šiandien neretai Žemė ir Mėnulis net pavadinami dvinare planeta. Mėnulio trauka ne tik veikia gamtos ir žmonių biologinius ritmus, bet ir nuo neatmenamų laikų audrina jautrios sielos poetų, muzikų, dailininkų vaizduotę. Tad jam pirmąkart elinge įrengtoje pilnaties formos scenoje ir bus atnašaujama ši visus menus jungianti teatralizuota programa.

Esant palankioms oro sąlygoms koncerto metu danguje virš marių galėsime stebėti saulėlydį ir priešpilnio laidą, o scenoje atpažinti daugelį laisvai šios programos kūrėjų interpretuotų Mėnulio įvaizdžių bei simbolių. Nuo seno žmonės, stebėdami Mėnulio judėjimą dangaus skliautu ir kas septynias dienas besimainančius jo pavidalus (manoma, kad lietuviškas Mėnulio pavadinimas kilęs iš žodžio mainulis) – jaunatį, priešpilnį, pilnatį ir delčią, jų ryšį su orų kaita, vandens potvyniais ir atoslūgiais, įtaką visos gyvosios ir negyvosios gamtos gimties ir mirties ciklams, jį siejo su dievybėmis, kurioms buvo priskiriamos mistinės galios, teikiančios vaisingumą, gyvybę, naują pradžią.

Kita ypatinga Mėnulio judėjimo Žemės atžvilgiu savybė ta, kad dėl sinchroninio sukimosi (Mėnulis apskrieja aplink Žemę per tiek pat laiko, per kiek apsisuka aplink savo ašį) į Žemę visada atsukta tik viena – „šviesioji“ jo pusė. Apie „tamsiąją“ jo pusę mažai žinota iki pat 1959-ųjų, kai kosminis zondas „Luna 3“ padarė pirmąsias iš Žemės nematomo Mėnulio pusrutulio nuotraukas. Šviesiosios / matomos / pažįstamos ir tamsiosios / nematomos / nepažįstamos Mėnulio pusių perskyra tapo atspirties tašku šios koncertinės programos dramaturgijai. Pasak koncerto režisierės Rūtos Bunikytės, „tai tarsi dviejų Mėnulio deivių pokalbis. Šviesioji pusė mums geriau pažįstama, poetų apdainuota ir mylima. Tuo tarpu tamsioji visuomet lieka šešėlyje, gaubiama baugios nežinomybės ir mistikos. Jos kalbasi ir nesusikalba, pasakoja savo istorijas ir konkuruoja tarpusavyje, bet joms nelemta tapti vieniu. Retsykiais šiose istorijose pasirodo ir vyriški personažai – kiekvienos iš deivių atskira meilės linija.“ Režisierė žada įvilkti reginio dramaturgiją į kiek mistifikuotą vizualinę išraišką, kurią kuria pirmąkart į bendrą komandą Klaipėdos festivalyje suburti menininkai – kostiumų dailininkė Kotryna Daujotaitė, vaizdo projekcijų dailininkė Vesta Obolevičiūtė ir šviesų dailininkas Andrius Stasiulis. Solistų ir baleto šokėjų judesius režisuoja choreografė Inga Briazkalovaitė.

Tuo tarpu muzikinės koncerto programos ašis – populiarios britų dainininkės, aktorės, šokėjos ir dainų kūrėjos Sarah’os Brightman (g. 1960) perdainuotos, perdirbtos kitų žinomų autorių (tarp jų tokių pasaulinę šlovę pelniusių atlikėjų kaip ispanų poproko grupė „Mecano“, islandų postroko grupė „Sigur Rós“ ar australų atlikėja Sia) dainos ir klasikinės bei kino muzikos kūrėjų sukurtos melodijos. Skambės tokie hitais tapę S. Brightman perdainiai kaip „Hijo de la luna“ (Mėnulio sūnus), „Canto della Terra“ (Žemės daina), „Time to Say Goodbye“ (Laikas ištarti sudie), „Nella fantasia“ (Mano vaizduotėje), „Sanvean“, „Breathe me“ (Kvėpuok manim), „Glósóli“ (Švytinti saulė) ir daugelis kitų iš jos albumų „Timeless“ (1997), „Eden“ (1998), „La luna“ (2000), „Harem“ (2003), „Symphony“ (2008), „Deamchaser“ (2013) ir „Hymn“ (2018).

Įžanga į šią geriausių S. Brightman hitų programą taps orkestrui aranžuota Claude’o Debussy pjesė „Mėnesiena“ (Clair de lune) iš „Bergamo siuitos“ fortepijonui. O ir vėliau programoje skambės ne vienas klasikinės muzikos perliukas: žymioji Undinės arija mėnuliui iš Antoníno Dvořáko operos „Undinė“ (prieš dvejus metus pirmąkart pastatytos ir Klaipėdoje), KVMT simfoninio orkestro atliekamas „Ritualinis ugnies šokis“ iš Manuelio de Falla’os baleto „Meilė burtininkė“, Kserkso arija „Niekad nebuvo šešėlis“ (Ombra mai fu) iš Georgo Friedricho Händelio operos „Kserksas“ ir Kalafo arija „Nemiega niekas“ (Nessun dorma) iš Giacomo Puccini operos „Turandot“. Muzikinę šou „A la luna“ programą su KVMT simfoniniu orkestru, solistais, pritariančiaisiais choro vokalistais ir baleto šokėjais rengia jau bene dešimtmetį su šiuo teatru glaudžiai bendradarbiaujantis kviestinis dirigentas Martynas Staškus. Mėnulio deivių vaidmenis jame atliks KVMT scenoje ryškiai spindinčios, publikos bei kritikų liaupses už plataus diapazono vaidmenis nuolat pelnančios solistės Rita Petrauskaitė ir Beata Ignatavičiūtė, o jų aistras kurstys ne mažiau ryškiu talentu apdovanotas, tiek operos, tiek populiariosios muzikos gerbėjams gerai pažįstamas tenoras Merūnas Vitulskis.

 

PROGRAMA

Claude Debussy – „Clair de lune“ (Mėnesiena) iš „Bergamo siuitos“ (1890), versija orkestrui
KVMT simfoninis orkestras

„Hijo de la luna“ (Mėnulio sūnus)
Muzika ir eilės: José María Cano (1986); iš albumo „La luna“, 2000
Solistė Rita Petrauskaitė

„La Califfa“ (Kalifė)
Muzika: Ennio Morricone (pagrindinė tema iš muzikos to paties pavadinimo filmui); eilės: Alberto Bevilacqua (1971); iš albumo „La luna“, 2000
Solistė Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

Antonín Dvořák – Undinės arija „Měsíčku na nebi hlubokém“ (O mėnesėli, tu per naktis laisvas padangėm keliauji) iš operos „Undinė“ (1901)
Solistė Rita Petrauskaitė

„Figlio perduto“ (Prarastasis sūnus)
Aranžuotė: Michael Soltau, Frank Peterson (pagal Ludwigo van Beethoveno Allegretto iš Simfonijos Nr. 7 A-dur, op. 92); eilės: Chiara Ferraú; iš albumo „La luna“, 2000
Solistė Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

„Scène d’amour“ (Meilės scena)
Muzika: Bernard Herrmann (iš muzikos filmui „Svaigulys“, 1958); iš albumo „Eden“, 1998
Solistės Rita Petrauskaitė ir Beata Ignatavičiūtė

„Caruso“
Muzika ir eilės: Lucio Dalla (1986)
Solistas Merūnas Vitulskis

„Canto della Terra“ (Žemės daina)
Muzika: Francesco Sartori; eilės: Lucio Quarantotto (1999); iš albumo „Symphony“ (su Andrea Bocelli), 2008
Solistai: Rita Petrauskaitė ir Merūnas Vitulskis, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

„Breathe me“ (Alsuok manim)
Muzika ir eilės: Sia Kate Isobelle Furler; aranžuotė: Dan Carey (2004); iš albumo „Dreamchaser“, 2013
Solistė Beata Ignatavičiūtė

„It’s a Beautiful Day“ (Graži diena)
Muzika: Sarah Brightman, Frank Peterson (pagal Čio Čio San ariją „Un bel dì“ iš Giacomo Puccini operos „Madam Baterflai“); eilės: Christopher von Deylen, Frank Peterson, Sarah Brightman pagal Giuseppe Giacosa, Luigi Illica libretą; iš albumo „Harem“, 2003
Solistė Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

Manuel de Falla – „Ritualinis ugnies šokis“ iš baleto „Meilė burtininkė“ (1924)
KVMT simfoninis orkestras

Georg Friedrich Händel – Almirenos arija „Lascia chi’o pianga“ (Leiski man verkti) iš operos „Rinaldas“ (1711)
Solistė Rita Petrauskaitė

„Time to Say Goodbye“ (Laikas ištarti sudie)
Muzika: Francesco Sartori, Frank Peterson, eilės: Lucio Quarantotto (1995); iš albumo „Timeless“ (su Andrea Bocelli), 1997
Solistai: Rita Petrauskaitė ir Merūnas Vitulskis

Georg Friedrich Händel – Kserkso arija „Ombra mai fu“ (Dar niekad nebuvo šešėlis) iš operos „Kserksas“ (1738)
Solistė Rita Petrauskaitė

„Angel“ (Angelas)
Muzika ir eilės: Jerry Burns, Sally Herbert; iš albumo „Dreamchaser“, 2013
Solistė Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

„Nella fantasia“ (Mano vaizduotėje)
Muzika: Ennio Morricone („Gabrieliaus obojaus“ tema iš muzikos kino filmui „Misija“, 1986); eilės: Chiara Ferraú; iš albumo „Eden“ (1998)
Solistė Rita Petrauskaitė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

„Anytime, Anywhere“ (Bet kada, bet kur)
Aranžuotė: Frank Peterson, Michael Soltau (pagal Remo Giazotto Adagio g-moll, klaidingai priskiriamą Tomaso Albinoni); eilės: Chiara Ferraù; iš albumo „Eden“ (1998)
Solistė Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

Giacomo Puccini – Kalafo arija „Nessun dorma“ (Niekas nemiega) iš operos „Turandot“ (1926)
Solistas Merūnas Vitulskis, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

„Sanvean“
Muzika: Lisa Gerard, Andrew Claxton (1993); iš albumo „Symphony“ (2008)
Solistės: Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė

„Glósóli“ (Švytinti saulė)
Muzika ir žodžiai – „Sigur Rós“: Jón Þór Birgisson, Orri Páll Dýrason, Georg Hólm, Kjartan Sveinsson (2005); teksto vertimas į anglų k.: Chris Difford; iš albumo „Dreamchaser“ (2013)
Solistės: Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė

„Better is one day“ (Geriau viena diena)
Muzika ir eilės: Matthew James Redman (1995); iš albumo „Hymn“ (2018)
Solistės: Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė, KVMT choro artistai (pritariantieji vokalistai)

Laima Vilimienė
Idėjos autorė
ruta-bunikyte
Rūta Bunikytė
Režisierė
Kotryna-Daujotaite
Kotryna Daujotaitė
Kostiumų dailininkė
Klaipėdos muzikinis teatras paveiksliukas
Vesta Obolevičiūtė
Vaizdo projekcijų dailininkė
Andrius Stasiulis
Šviesų dailininkas

Artimiausi spektakliai:

Atsiprašome, renginių nėra.

Informacija:

Trukmė: 1 val. 20 min. (be pertraukų)
Premjeros data: 2024 08 11
Bilietų kainos:  50, 70, 90 €

Jums taip pat gali patikti

sapnai-apie-brodveju-renginio-kortele
Išparduotas
Salė „Jūra“
12 20, Penktadienis, 18:30
SAPNAI APIE BRODVĖJŲ
Kita 
sapnai-apie-brodveju-renginio-kortele
Salė „Jūra“
12 21, Šeštadienis, 18:30
SAPNAI APIE BRODVĖJŲ
Kita 
sapnai-apie-brodveju-renginio-kortele
Salė „Jūra“
12 28, Šeštadienis, 18:30
SAPNAI APIE BRODVĖJŲ
Kita 
2024–2025 m. SEZONAS
Atgal į viršų