Tadas Girininkas

Tadas Girininkas (g. 1982 Šiauliuose) užaugo Palangoje, mokėsi Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje. Nusprendęs, kad niekada gyvenime nedainuos, į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją įstojo kaip saksofonininkas. Tačiau išvydęs pirmuosius spektaklius Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto (LNOBT) teatre susižavėjo dainavimu, įsidarbino teatro chore ir, paskatintas prof. Vladimiro Prudnikovo, ėmė studijuoti klasikinį vokalą jo klasėje, kurią 2009 m. baigė magistro laipsniu. 2007 m. tapo Stasio Baro dainininkų konkurso laureatu (II premija).

T. Girininko debiutas operos scenoje įvyko 2007 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, kur jis sukūrė Charono vaidmenį Jono Vaitkaus režisuotoje Claudio Monteverdi operoje „Orfėjas“ (muzikos vadovas ir dirigentas Martin Lutz). Į Klaipėdos VMT solistas sugrįžo dar ne sykį: dainavo Seneką C. Monteverdi operoje „Popėjos karūnavimas“ (rež. Jūratė Vansk, dir. Andris Veismanis, 2010), atliko pagrindinį Frank’Einsteino vaidmenį to paties pavadinimo Audronės Žigaitytės operoje-fantasmagorijoje (rež. Marija Simona Šimulynaitė, dir. Modestas Barkauskas, 2010), Simono vaidmenį G. Puccini operoje „Džanis Skikis“ (rež. Yana Ross, dir. Dainius Pavilionis, 2011) ir galiausiai įkūnijo Dalandą R. Wagnerio „Skrajojančio olando“ pastatyme Klaipėdos elinge (rež. Dalius Abaris, dir. Modestas Pitrėnas, 2020), už kurį pelnė antrąjį „Auksinį scenos kryžių“.

2009–2013 m. dirbo solistu Kauno valstybiniame muzikiniame teatre, tuo pat metu sukūrė vaidmenų kituose Lietuvos teatruose. Dainininkas daug metų bendradarbiavo su „Bohemiečių“ trupe (2006–2012, nuo 2012 – „Vilniaus miesto opera“), sukūrė vaidmenų Dalios Ibelhauptaitės režisuotose operose: Koleną G. Puccini „Bohemoje“ (2006), Ginkluotą vyrą W. A. Mozarto „Užburtojoje fleitoje“ (2007), Johaną ir Tėvą J. Massenet „Verteryje“ (2008), Teisėją Steveno Sondheimo miuzikle „Svynis Todas – demonas kirpėjas“ (2009), Zareckį, Kunigaikštį Greminą P. Čaikovskio „Eugenijuje Onegine“ (2011), Don Alfonsą W. A. Mozarto operoje „Visos jos tokios“ (2013), Ferandą G. Verdi „Trubadūre“ (2014), Karalių Arkelį C. Debussy operoje „Pelėjas ir Melisanda“ (2015), Andželotį G. Puccini „Toskoje“ (2016), Vagnerį ir Mefistofelį Ch. Gounod „Fauste“ (2017) ir kt. Tarp Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre sukurtų vaidmenų ryškiausi didiko Silvos (G. Verdi „Ernanis“, 2013) ir Karaliaus Henriko (R. Wagnerio „Lohengrinas“, 2013) vaidmenys, už kuriuos solistas pelnė LNOBT „Operos švyturio“ apdovanojimą ir savo pirmąjį „Auksinį scenos kryžių“ (abu 2014), taip pat vėliau sukurtas Henriko VIII paveikslas G. Donizetti operoje „Ana Bolena“, už kurį solistas pelnė antrąjį „Auksinį scenos kryžių“ (2021, kartu su Dalando vaidmeniu Klaipėdos VMT „Skrajojančiame olande“). Šiuo metu LNOBT rodomuose spektakliuose T. Girininką galima išvysti dainuojant Timūrą Roberto Wilsono režisuotame G. Puccini „Turandot“ pastatyme (2019), Leporelą W. A. Mozarto „Don Žuane“ (rež. John Fulljames, 2025), Ramfį G. Verdi „Aidoje“ (rež. Gediminas Šeduikis, 2024), Karalių Pilypą G. Verdi „Don Karle“ (rež. Günter Krämer, 2016), Sparafučilę G. Verdi „Rigolete“ (rež. Franco Zeffirelli, 2022) ir kt. Dainininkas taip pat sukūrė vaidmenų nacionaliniuose sceniniuose veikaluose: dainavo Žynį Achą Ritos Mačiliūnaitės kamerinėje operoje „Nebūti ar nebūti“ („Operomanija“, 2009), atliko Generolo, Senio ir Riterio vaidmenis Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“ (LNOBT, rež. Gintaras Varnas, dir. Robertas Šervenikas, 2014), pagrindinį Alfredo Trapso vaidmenį Juliaus Juzeliūno operoje „Žaidimas“ (kompozitoriaus 100-mečiui skirtas koncertinis atlikimas su LVSO, dir. Gintaras Rinkevičius, rež., Nerijus Petrokas, 2016), Eglės brolį Kariūną Laimio Vilkončiaus roko operoje „Eglė“ (LVSO, dir. Gintaras Rinkevičius, rež. Dalia Ibelhauptaitė ir Gediminas Šeduikis, 2017).

Nuo 2014 m., kai jį pastebėjo ir ėmėsi globoti operos teatrų prodiuseriai iš Danijos („Ascolta Artists“), T. Girininkas sėkmingai plėtoja operos ir koncertuojančio solisto karjerą svetur. Netrukus dainininkas debiutavo Švedijos festivalyje, Danijoje dainavo boso partiją A. Dvořáko Requiem, pasirodė Liucernos festivalyje Šveicarijoje. Dar platesni kūrybos horizontai solistui atsivėrė po 2018 m. pasirodymo J. F. Halévy operoje „Žydė“ Konstance (Vokietija), kur jis atliko Kardinolo de Bronji vaidmenį. 2018–2019 m. sezone tapęs Niurnbergo valstybinio teatro (Vokietija) operos trupės nariu, dainavo Dolochovą ir Žako S. Prokofjevo operoje „Karas ir taika“, Vyriausiąjį žynį Orovezą V. Bellini „Normoje“, Doną Alfonsą W. A. Mozarto operoje „Visos jos tokios“, Bonzą G. Puccini „Madam Baterflai“.

Tarp reikšmingiausių pastarųjų sezonų debiutų – Mefistofelio vaidmuo Ch. Gounod „Fauste“ Karališkojoje Danijos operoje ir Sankt Galeno teatre (Šveicarija), Vurmo vaidmuo G. Verdi operoje „Luiza Miler“ Eseno Aalto teatre (Vokietija), Fieskos (G. Verdi „Simonas Bokanegra“) ir Dalando (R. Wagnerio „Skrajojantis olandas“) vaidmenys Latvijos nacionalinėje operoje, Sparafučilės (G. Verdi „Rigoletas“) vaidmuo Gran Kanarijos operos teatre (Ispanija), Caras Dodonas (N. Rimskio-Korsakovo „Auksinis gaidelis“) Veimaro nacionaliniame teatre (Vokietija), Don Magnifikas (G. Rossini „Pelenė“) Hedelando festivalyje (Danija), Karalius Pilypas ir Didysis inkvizitorius (G. Verdi „Don Karlas“) bendrame Latvijos nacionalinės operos ir Neapolio „Teatro San Carlo“ pastatymas.

Dainininko repertuare taip pat sukaupta nemažai solinių partijų stambios formos vokaliniuose simfoniniuose kūriniuose, tarp jų svarbiausi – J. Haydno oratorijos „Metų laikai“ (koncertas choro „Aukuras“ kūrybinės veiklos 20-mečiui Klaipėdos koncertų salėje, dir. Dante Anzolini, 2013) ir „Pasaulio sutvėrimas“ (koncertas, skirtas Vilniaus 700 metų jubiliejui, dir. Modestas Barkauskas, 2023), G. F. Händelio oratorija „Aleksandro puota“ (bendras LNOBT, Budapešto menų rūmų ir „Vilniaus festivalių“ pastatymas, 2014), C. Francko oratorija „Palaiminimai“ (su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, dir. Gintaras Rinkevičius, 2015), A. Schnittke’s „Fausto kantata“ (su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, dir. Robertas Šervenikas, 2016), Kadmo ir Somno partijos G. F. Händelio operoje-oratorijoje „Semelė“ (Baroko operos teatras, rež. Vilius Malinauskas, dir. Juozapas Mantas Jauniškis, 2017), W. A. Mozarto Missa brevis ir Requiem, G. Verdi ir A. Dvořáko Requiem, G. Puccini Messa di Gloria, B. Britteno „Karo Requiem“.

tadas-girininkas
Vaidmuo: Dalandas
2021 07 29, Ketvirtadienis, 21:30
Klaipėdos elingas
Vaidmuo: Dalandas
2021 07 31, Šeštadienis, 21:30
Klaipėdos elingas
Vaidmuo: Dalandas
2021 08 01, Sekmadienis, 21:30
Klaipėdos elingas
Vaidmuo: Dalandas
2021 08 04, Trečiadienis, 21:30
Klaipėdos elingas
Lohengrinas
Festivalis
Vaidmuo: Karalius Henrikas
2025 08 08, Penktadienis, 21:30
AB „Klaipėdos energija“ kiemas (Danės g. 8)
2025–2026 m. SEZONAS
Atgal į viršų