TOLIMOSIOS ŽEMĖS ILGESYS
Orkestro solistų koncertas
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pradeda naują kamerinių koncertų ciklą, kuriame pasirodys teatre reziduojančių muzikos kolektyvų nariai jiems kiek neįprastais kamerinės muzikos atlikėjų amplua. Neįprastas bus ir šių koncertų pateikimo būdas, kur klausytojų laukia akistata „veidu į veidą“ su muzikuojančiais atlikėjais čia pat didžiosios salės scenoje. Tuo norima ne tik sustiprinti kamerinius koncertus gaubiančią intymumo aurą, bet ir suteikti teatro žiūrovams įelektrinančią, jaudinančią, transformuojančią buvimo scenoje patirtį. Tuo pačiu siekiama publikai iš arčiau pristatyti savo profesijai atsidavusius muzikus, kurie, pasak KVMT vyriausiojo dirigento Tomo Ambrozaičio, „šalia kasdienio darbo teatre nuolat ieško naujų veiklos krypčių, ne tik patys žengia pirmyn, bet ir veda paskui save kitus“.
Šiuose koncertuose didžiosios salės „Jūra“ scena virs savotiška sala aidžioje tuščios salės erdvėje, o joje susitikę muzikos atlikėjai ir klausytojai – ne vien atsitiktiniais pakeleiviais, bet tikrais bendrakeleiviais kaskart vis naujais atradimais stebinančiose, nenuspėjama kryptimi vedančiose muzikinėse kelionėse po įvairių laikotarpių, kraštų ir kultūrų kompozitorių kūrybą. Pirmojoje ciklo programoje skambės KVMT simfoninio orkestro muzikantų atliekama įvairias romantizmo fazes reprezentuojančių kompozitorių kamerinė kūryba – nuo ankstyvojo vokiečių romantiko Franzo Schuberto prieš pat mirtį 1827 m. sukurto Fortepijoninio trio Nr. 2 iki vėlyvajam romantizmo priskirtinos vengrų kompozitoriaus Vilmoso Montago 1967 m. parašytos Sonatos kontrabosui.
Fortepijonu kameriniuose ansambliuose skambins šios programos sudarytoja, KVMT pianistė korepetitorė Narine Stepanyan. Pasak jos, koncerte dalyvaujantys atlikėjai ne tik pademonstruos skirtingų instrumentų – smuiko, violončelės, kontraboso, fleitos, klarneto, arfos, fortepijono – išraiškos galimybes. Programiniu romantizmo šūkiu galintis tarnauti koncerto pavadinimas „Tolimosios žemės ilgesys“ sieja skirtingos nuotaikos kūrinius, skirtingus tembrų derinius – spalvingus ir sykiu švelniai melancholiškus lyg rudeniška pajūrio gamta.
PROGRAMA
Vilmos MONTAG (1908–1991)
Sonata kontrabosui ir fortepijonui e-moll (1967): I. Allegro moderato
Atl. Martyna Rudelytė (kontrabosas), Narine Stepanyan (fortepijonas)
Franz SCHUBERT (1797–1828)
Fortepijoninis trio Nr. 2, op. 100, D. 929 (1827): II. Andante con moto
Atl. Regina Sarkisova (smuikas), Aliaksandr Serdziukou (violončelė), Narine Stepanyan (fortepijonas)
Franz POENITZ (1850–1912)
Kapričas arfai ir klarnetui, op. 73 (1905)
Atl. Miglė Sakavičiūtė (arfa), Artūras Šukys (klarnetas)
Max BRUCH (1838-1920)
Kamerinis ciklas „Acht Stücke“, op. 83 (1910): IV. Allegro agitato; V. Andante „Rumänishe Melodie“
Atl. Gintaras Stebuliauskas (altas), Artūras Šukys (klarnetas), Narine Stepanyan (fortepijonas)
Claude DEBUSSY (1862–1918)
Fortepijoninis trio G-dur, L. 5 (1880): I. Andantino con moto allegro; II. Scherzo: Moderato con allegro
Atl. Anita Barlote (fleita), Aliaksandr Serdziukou (violončelė), Narine Stepanyan (fortepijonas)
Gustav MAHLER (1860–1911)
Fortepijoninis kvartetas a-moll (1876)
Atl. Regina Sarkisova (smuikas), Gintaras Stebuliauskas (altas), Aliaksandr Serdziukou (violončelė), Narine Stepanyan (fortepijonas)
Koncerto vedėjas Matvej Goldberg