FORMOS
Douglaso Lee ir Gajaus Žmavco vienaveiksmių baletų diptikas







Kalista (Callisto)
„Kalista yra abstraktaus šokio spektaklis devyniems šokėjams. Įkvėptas minčių, sapnų ir vizijų apie jūrą, šokis banguoja, vibruoja judesių ir išraiškos įvairove.
Kalista yra vienas iš Jupiterio gamtinių palydovų. Jį atrado Galileo Galilėjus ir pavadino nimfos – graikų mitologijos gamtos dvasios – vardu. Manoma, kad Kalistoje po stora ledo pluta plyti slaptas vandenynas. Tad šiame balete mėginu perteikti vandens vaizdinius, pačią vandens dvasią ir perkelti ją į paslapties gaubiamo pasaulio futuristinį kraštovaizdį.
Žiūrovai galės įsivaizduoti bekraštes Kalistos ledo plynes, kurių paviršius raibuliuoja nuo paslaptingos padermės potvynių ir atoslūgių. Šokėjai įkūnija pačią vandens esmę ir vaizduoja keistas šios nežemiškos civilizacijos apeigas. Taigi spektaklyje per ritualus ir visas gyvybės formas siejančius saitus taip pat netiesiogiai tyrinėjama apeigų ir papročių tema.
Jų judesiai vietomis takūs, mėgdžiojantys vilnijančias vandenyno sroves, o vietomis dinamiškesni, atliepiantys elektroninės partitūros vingrybes. Spektakliui specialiai sukurtame garso takelyje „Hydræia“, pasitelkiant analoginių sintezatorių garsus ir juos apdorojant moderniomis skaitmeninėmis technologijomis, kuriamas bekraščio Kalistos vandenyno garsovaizdis, gaudžiantis nuo didžiulių garsinių bangų mūšos.
Douglas Lee
Saldžiakartės būties pastraipos (The bittersweet paragraphs of existence)
Šokis yra mūsų sielos tęsinys, širdies balsas. Man regis, kad ir ką veikiame, iš tiesų niekada nesiliaujame šokę. Tai išplaukia iš pačios mūsų būties. Laikinumas yra fundamentali, neginčytina mūsų profesijos duotybė. Tačiau tie, kuriuos giliau paliečia šis nepaprasto grožio menas, lieka visam laikui jo užburti.
Kompozicijoje „Saldžiakartės būties pastraipos“ skleidžiasi poetiškas šokio peizažas. Jį galima suvokti kaip retrospektyvinę vitriną, kurioje iš tam tikros distancijos galime stebėti visą virtinę scenų, vaizduojančių intymius žmogaus išgyvenimus. Kūrinyje mėginama subtiliai užčiuopti tokias temas kaip laikas, visa ko laikinumas, atskleisti sunkiai pagaunamos akimirkos grožį, galią ir trapumą.
Baletas sukurtas pagal originalią mano paties parašytą muziką – kompoziciją kameriniam orkestrui, solo smuikui ir violončelei.
Gaj Žmavc