Hommage à Čiurlionis
2 dalių šiuolaikinės choreografijos vakaras
I DALIS
PraRegėjimai
Vienaveiksmis baletas M. K. Čiurlionio gyvenimo ir kūrybos motyvais
Choreografės Editos Stundytės pagal Arvydo Malcio muziką sukurtame vienaveiksmiame balete iškyla abstraktus savo pašaukimui atsidavusio Menininko paveikslas, įkvėptas Mikalojaus Konstantino Čiurlionio asmenybės ir realių jo biografijos faktų – pažinties su savo būsima žmona Sofija Kymantaite ir 1906 metais Vilniuje pirmą kartą surengtos Pirmosios lietuvių dailės parodos.
Tai spektaklis apie menininko pasaulėjautą, išgyvenimus, kūrybines kančias, košmarus, įkvėpimą ir meilę. Jo veiksmas vyksta belaikėje erdvėje tarp realybės ir sapno: menininkas rengiasi parodai ir patiria įvairias būsenas, haliucinacijas, regėjimus. Tačiau pasitaiko ir nušvitimo, praregėjimo blyksnių – kai jam pavyksta įgyvendinti savo sumanymą ar kai jis sutinka savo mylimąją-mūzą. Menininkas žino, kad jam pavyko sukurti tikrą šedevrą, bet jis susiduria su visuomene, kuri jo meno nesupranta. Minia nemato šviesos, kurią skleidžia jo paveikslai… Tačiau, kaip liudija pats Čiurlionis savo dienoraščiuose, menininkui, nepaisant aplinkinių nesupratimo ar pasipriešinimo, svarbiausia yra jo pašaukimas, misija – nešti ir skleisti savo vidinę šviesą: „reikia turėti šviesą su savimi, iš savęs, kad šviestum tamsybėse visiems ant kelio stovintiems, kad jie, išvydę, patys rastų šviesos savyje ir eitų [savo] keliu… (…) Šviesa prieš audrą, audra, ir po audros šviesa – taip nuo pasaulio pradžios.“
II DALIS
6 choreografinės miniatiūros M. K. Čiurlionio kūrybos motyvais:
Gyvybės kurjeris
Choreografija ir kostiumai: Mantas Ūsas
Muzika: Andrius Stakelė
Pasaka II
Choreografija ir kostiumai: Aurora Ruvoletto
Muzika: Kristijonas Lučinskas
Paskutinis šviesos blyksnis
Choreografija ir kostiumai: Bernat Blay Bosch
Muzika: Donatas Bielkauskas
Neregimųjų aidai
Choreografija ir kostiumai: Elly Bruno
Muzika: Dylan Iuliano
Minčių peizažai
Choreografija ir kostiumai: Roman Semenenko
Muzika: Yana Shliabanska
Vidujinis žvilgsnis
Choreografija ir kostiumai: Daria Verovka
Muzika: Jonas Raudonius
Antroje vakaro dalyje išvysime dar vieną proginę Tarptautinei šokio dienai skirto kasmetinio KVMT choreografinių dirbtuvių projekto „Dėmesio! Baletas“ metamorfozę. Šiemet tai bus KVMT baleto trupės šokėjų dedikacijos Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ajam jubiliejui – šešios choreografinės miniatiūros, įkvėptos jo paveikslų. Teatro baleto trupėje šokantys įvairių šalių baleto artistai pristatys savo kompozicijas, kurioms patys parinko kostiumus ir bendradarbiavo su kompozitoriais kuriant garso takelius. Skirtingos kūrybinės patirties turintys menininkai šiose miniatiūrose išreiškia savo asmeninį santykį su Čiurlionio dailės kūriniais. Daugeliui jų, atvykusių iš Ispanijos, Italijos ar Ukrainos, kur lietuvių profesionalaus meno pradininko kūryba nėra plačiai žinoma, šis projektas tapo pirmąja proga įminti jo paveiksluose užkoduotas reikšmes, simbolius, būsenas ar nuotaikas ir pamėginti jas interpretuoti šokio kalba. Tačiau neabejotinai visiems tai tapo įdomu iššūkiu įdėmiau pažvelgti į lietuvių kultūros savastimi jau tapusius Čiurlionio kūrinus bei užsiimti savotiška choreografine ikonografijos hermeneutika, atveriančia kelius plėtoti, artikuliuoti savo individualius pasakojimus, vaizdinius ar net mistines patirtis.
Jubiliejinės programos dalis

















